جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۶۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: باید اداره و راهبری مجموعه‌های فرهنگی که توسط مدیریت شهری در تهران ساخته می‌شود به سازمان فرهنگی هنری سپرده شود و ما طبق قانون از این ماجرا حمایت می‌کنیم.
باید اداره و راهبری همه مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری سپرده شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که یکشنبه ۱۹ دی برگزار شد، در خصوص ارائه گزارش رییس سازمان فرهنگی هنری درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان گفت: امروز آقای امرودی گزارش خوبی را ارائه کردند. سازمان فرهنگی هنری مسئله‌ای را تجربه می‌کند و آن این است که در ادوار خیلی کوتاه کوتاه از لحاظ زمان، مدیریت‌ها در دو موقعیت یعنی هم شهرداری و هم خود سازمان فرهنگی هنری، عوض می‌شوند.

وی افزود: ما معتقدیم که مجموعه‌های فرهنگی در تهران در جایگاهی که متناسب با نیازهای مردم و بایسته و شایسته تهران باشد، قرار نگرفته است. این موضوع به هیچ عنوان به معنای تلاش زیاد آنها در اینکه بتوانند بر موانع و سختی‌هایی که در کار فرهنگی در شهر تهران وجود دارد، فائق آیند، نیست. یعنی واقعا تلاش کرده‌اند و شرایط کرونا واقعا شرایط خاصی بود، خصوصا برای هنرمندان و کسانی که درگیر کارهای هنری و فرهنگی بودند و لطمه‌های بسیاری دیدند. اما سازمان فرهنگی هنری در این حوزه تلاش‌هایی انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

امیدواریم در ادامه این دوره و در دوره جدید شورا بتوانیم با سیاست گذاری‌های مناسبی که در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و خود شورا انجام می‌دهیم یک راهبری درستی در زیست بوم فرهنگی مدیریت شهری شهر تهران داشته باشیم.

نادعلی در ادامه بیان کرد: بزرگ‌ترین مسئله در سازمان فرهنگی هنری که خود آقای امرودی هم امروز در جلسه به آن اشاره کردند، مسئله حقوق و دستمزد و هزینه نگه‌داشت و این جور مسائل است. این موضوع باعث می‌شود سازمانی که باید بحث فرهنگی و هنری را در شهر سامان دهد، به خاطر بحث‌های کمبود مالی بسیار از وظایف اصلی خود دور افتاده است.

 یکی از نابسامانی‌های که وجود دارد این است که مجموعه‌های فرهنگی که توسط مدیریت شهری در تهران ساخته می‌شود باید اداره و راهبری آن به سازمان فرهنگی هنری سپرده شود و ما طبق قانون از این ماجرا حمایت می‌کنیم اما مشکل کجاست؟ این سازمان توان هزینه کردن برای این مجموعه‌ها، برای پرسنل آن  وراهبری و نگه داشت آن را  ندارد. شورا و شهرداری تهران باید برای این موضوع فکری کند. خیلی از این استعفا دادن‌ها و جابه جا شدن‌ها در سازمان فرهنگی هنری به خاطر همین قضایاست.

مثلا در موضوع  موزه‌ها، خانه موزه‌ها و... یکی از نظریه‌ها این است که تمام این مجموعه‌ها به سازمان فرهنگی هنری سپرده شود. چه چیزی باعث می‌شود این موضوع تایید نشود؟ مشکل اداره کردن بدون صرف هزینه و محدودیت‌های مالی.


مطالب مرتبط
نظر شما