پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۶۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کتاب «جامعه شناسی فاجعه» نوشته معصومه کمال الدینی در فرهنگسرای رسانه بررسی و رونمایی می شود .
رونمایی کتاب«جامعه شناسی فاجعه »در فرهنگسرای رسانهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،کتاب «جامعه شناسی فاجعه» نوشته معصومه کمال الدینی در فرهنگسرای رسانه بررسی و رونمایی می شود . این کتاب  ضمن مرروی بر نظریه های اجتماعی فجایع طبیعی به بررسی پیامدهای اجتماعی فاجعه زلزله 1382 بم پرداخته است .
این نشست  روز سه شنبه 21 دیماه با حضور غلامرضا غفاری،استاد گروه  جامعه شناسی دانشگاه تهران و حمید رزاقی ،جامعه شناس و مدرس دانشگاه و همچنین جمعی از دانشجویان و محققان بررسی و رونمایی می شود .
در بخشی از این کتاب امده است  :
مخاطرات طبیعی جزئی از فرآیند زندگی بشر به شمار می روند و هر روزه بر تعداد تنوع آن ها افزوده می شود. پدیده های طبیعی به ظاهر با پدیده های انسانی تفاوت دارند. این پدیده ها پس از وقوع منجر به بهم خوردن نظم اجتماعی و وضعیت متعادل زندگی شخصی و اجتماعی جوامع انسانی می شوند. با این حال در علم جامعه شناسی فاجعه در ایران، مطالعات، منابع و مکتوبات تبیین گر عوامل و پیامدهای اجتماعی فجایع طبیعی اندک هستند و منابع موجود بیش تر از جنس گزارش و پروژه های مطالعاتی مدیریت بحران بوده و کمتر شامل نظریه ها و تبیین های اجتماعی جدید در این حوزه است.
کمال الدینی دکترای جامعه شناسی دارد و هم اکنون به تدریس اشتغال دارد.
 این نشست 21 دیماه ساعت 16 در فرهنگسرای رسانه به نشانی پاسداران ،میدان قبا ،سالن دکتر شکرخواه برگزار می شود .
نظر شما