جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دومین دوره این نمایشگاه از ۳ تا ۱۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و در کنار فرآیند فروش، امسال برای اولین بار فعالیت‌های فرهنگی با هم‌افزایی تمام مجموعه‌های حوزه نشر نیز صورت می‌گیرد.
اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،  سعید مجیدی مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌و‌گو در مورد دومین نمایشگاه مجازی کتاب، ظرفیت‌ها و مشکلات توضیحاتی ارائه کرد و اظهارداشت:دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ۳ تا ۱۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و در کنار فرآیند فروش کتاب، امسال برای اولین بار فعالیت‌های فرهنگی با هم‌افزایی تمام مجموعه‌های حوزه نشر نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هفته گذشته طی فراخوانی از تمام تشکل‌های حوزه نشر خواسته شد تا برنامه‌های خودجوش فرهنگی در زمان نمایشگاه را اعلام کنند تا برای آن برنامه‌ریزی شود که از فردای فراخوان استقبال از آن صورت گرفته است البته این برنامه‌ها الزاماً در بستر الکترونیک نیست.

مجیدی خاطرنشان کرد: امسال تغییر فضای نمایشگاه در بستر الکترونیک با توجه به تجربه سال قبل موجب برنامه‌ریزی دقیق‌تر در این حوزه شد و امسال به سمتی رفتیم که نشست‌های تخصصی را با مخاطبان تخصصی برگزار کنیم.

برگزاری تبلیغات شهری و برنامه‌هایی مانند پویش «من هم کتاب خریدم»

این مدیر فرهنگی، رویدادهای فرهنگی جریان‌ساز برای کشور را یکی از قسمت‌های مهم برنامه فرهنگی نمایشگاه دانست و اظهار کرد: تبلیغات شهری و برنامه‌هایی مانند پویش «من هم کتاب خریدم» از جمله رویدادهاست که در این پویش افراد می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به دیگران معرفی نمایند.

وی همچنین یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی که برای این نمایشگاه پیش‌بینی شده در 3 سطح ملی، ستادی (تهران) و هم‌افزایی اجرایی می‌شود؛ همچنین سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز می‌توانند برنامه‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام دهند؛ فعالیت‌های گفتگومحور، برگزاری نشست‌ها، برنامه‌های مخاطب‌محور و فعالیت‌های رویدادمحور از جمله برنامه‌های فرهنگی است.

نمایشگاه مجازی مشکلات نمایشگاه فیزیکی را ندارد

مجیدی ضمن اشاره به ۴ رویکرد نشست‌ها و برنامه‌های گفتگومحور تشریح کرد: موضوعاتی از قبیل اقتصاد نشر، نشر الکترونیک، هم‌افزایی سازمان‌ها ونهادهای کتاب‌محور و همچنین رویکرد ترویجی کتاب و کتابخوانی در این نشست‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یادآور شد: نمایشگاه مجازی مشکلات نمایشگاه فیزیکی را ندارد؛ علاقمندان فرآیند خرید خود را به تعویق نیاندازند و پیش از آغاز رسمی کتاب‌های خود را انتخاب کنند؛ به جای زمانی که گذاشته می‌شد برای رفت‌و‌آمد به نمایشگاه فیزیکی، آن را برای برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه فرهنگی بگذارند.
نظر شما