جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۱۷۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در مراسم تولد هنرمندان پیشکسوت دی‌ ماهی از راه‌اندازی هلدینگ بزرگ هنری در صندوق اعتباری هنر خبر داد.
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،مراسم مهرواره هنر؛ تجلیل از هنرمندان پیشکسوت دی ماهی بعدازظهر سه‌شنبه ۲۱ دی ماه با حضور غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل سابق مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.
مهر نوشت : نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل سابق مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بیان کرد: حضور آقای غلامرضا منتظری و توجه وی به حل مشکلات هنرمندان بسیار جای خوشحالی دارد.

وی همچنین با تبریک تولد هنرمندان پیشکسوت دی‌ماهی‌ها و آرزوی سلامتی و طول عمر برای آنها، بیان کرد: برنامه‌های دورهمی همیشه بهانه‌ای برای فیض بردن از تجربیات شما عزیزان بوده است اما در دورانی که گرفتار کرونا شدیم، از این محافل محروم بودیم. همچنین یاد و نام هنرمندانی که از بین ما رفتند، گرامی می‌دارم.

حسینی‌پور همچنین به مراسم تودیع خود اشاره کرد و افزود: این آخرین برنامه‌ای است که در خدمت شما هستم. در ۴۴۱ روزی که در خدمت شما بودم، سعی کردم خدمتگزار هنرمندان باشم و در شرایطی نیز مؤسسه را تحویل گرفتم که ویژه بود. هنرمندان جزو سرمایه‌های کشور هستند و وظیفه داریم خاطراتشان را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: سال آخر دولت‌ها معمولاً کسی مسئولیت نمی‌پذیرد اما شاید بتوانم بگویم از روی سادگی بود که پذیرفتم! در هر حال سعی کردم با همفکری دوستان و شما هنرمندان، مؤسسه را حفظ کنم. از همه شما حلالیت می‌طلبم و طلب خیر می‌کنم.

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: فرهنگ زیباترین فصل زندگی انسانهاست و تماشایی‌ترین، جذاب‌ترین و باشکوه‌ترین فصل فرهنگ، هنر است. فرهنگ، هویت دهنده ماست و اگر کسی بی‌فرهنگ قلمداد شود، احساس می‌کند چیزی برای از دست دادن ندارد و این یعنی فرهنگ یعنی یک گام به پیش. آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی با عنوان میراث هنرمندان همیشه پیش‌روی ماست. در بین هنرمندان، چهره‌های پیشکسوت که سال‌های عمر خود را معطوف به کار کردند، نیازمند توجه بیشتری هستند و اگر دستی از جانب آنها دراز شد، بدانید کوتاهی ماست، چراکه هر چه داریم مدیون جد و جهد آنها هستیم.

وی گفت: انتظار هنرمند بر این است که اسباب بهره‌مندی از آثارش، بیش از گذشته گشوده شود و چتر حمایت نیز باید بیش از گذشته برای آنها در نظر گرفته شود. ضمن اینکه در مجلس نیز همین دغدغه را داشتیم و پیشنهاد دادیم ۷۵۰ میلیارد برای مؤسسه‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شود. در بودجه کشور، فصل فرهنگ اعتبارش مورد انتظار ما نیست لذا باب گفتگو را با چهره‌های فرهنگ باز کردیم. سهم ۲ درصدی برای فرهنگ شایسته نیست و در حال تلاش هستیم تا برای رفع موانع و افزایش اعتبارت فرهنگی قدم برداریم و تلاش داریم لبخند رضایت بیش از گذشته بر لبان شما نقش ببندد.

مریم معترف نایب رئیس هیأت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، به نمایندگی از اعضای هیأت مدیره در سخنانی کوتاه از زحمات نیکنام حسینی‌پور تشکر کرد و افزود: وی در شرایطی این مسئولیت را پذیرفت که اوج کرونا بود و مسائل مالی بسیار زیادی داشتیم اما او با صفا و صمیمیت مسئولیت را پذیرفت. امیدواریم هر جا که هستند موفق و موید باشند.

مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز به عنوان سخنران پایانی گفت: افتخار بزرگی است که در حضور شما عزیزان هستم. هنرمند نیستم اما یک ویژگی مشترکی با شما دارم، اینکه ازدواجم در ماه دی بوده است. سلام گرم وزیر ارشاد را خدمت شما تقدیم می‌کنم. ایشان خیلی علاقه مند هستند در اولین فرصت با جمعی از هنرمندان پیشکسوت دیدار کنند.

وی بیان کرد: در مجموعه‌ای هستم که کارش خدمت به هنرمندان است و این افتخاری است که جامعه هدف کاری‌ام از برجستگان و بزرگان یک جامعه باشند. شما فرهنگ و هنر ایران را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنید و نام‌تان به نیکی در دل مردم است. شما افراد صاحب فن و نظر هستید و بزرگترین داشته شما، صاحب تجربه بودن شماست و انتقال این تجربیات به نسل بعد، عامل ثبات و تمدن‌سازی است.

پوراحمدی اظهار کرد: در بخش حوزه خدمت‌رسانی، تلاش داریم نهایت خدمت را عرضه کنیم و با محدودیت‌های زیادی روبرو هستیم اما این مساله، مانعی برای تلاش ما نیست‌. صندوق در فصل جدید کاری‌اش، آینده‌ای روشن را پیش‌بینی می‌کند.

وی عنوان کرد: طی ۲ سال آسیب‌های جدی به اقتصاد و معیشت هنرمندان وارد شده و بیشترین آسیب کرونا نیز به فرهنگ و هنر بوده است، لذا وظیفه داریم این شرایط را تغییر دهیم. ما در صندوق در کنار محدودیت‌ها، باید بتوانیم منابع خارج از دولت را برای حمایت از پروژه‌های فرهنگی و هنری جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: در نظر داریم واحدی برای ارائه خدمات ویژه برای هنرمندان پیشکسوت عضو صندوق راه‌اندازی کنیم.

در ادامه مراسم از همسر و دختر مرحوم ایرج یکه‌زارع هنرمند کاریکاتوریست تقدیر به عمل آمد. همچنین از هنرمندان پیشکسوت دی ماهی نیز تجلیل شد.
مطالب مرتبط
نظر شما