جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۷۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
فرهنگ‌سرای اشراق نمایشگاه گروهی هنر های تجسمی را با عنوان «نارون» در نگارخانه آفرینش نقش اشراق از تاریخ 23 دی برگزار می شود.
نمایشگاه گروهی نارون  در نگارخانه فرهنگسرای اشراق
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،نگارخانه آفرینش نقش نمایشگاه گروهی  هنرهای تجسمی  را به سرپرستی فتح اله یی و داوری محمد پنهابی، زینب سامعی و سحر فتح الدیی  با سبک آزاد و با تکنیک های مختلف نقاشی خط، تذهیب، نگارگری، عکاسی، موبایل گرافی و ....   از تاریخ 23تا 28 دی برپا خواهد شد.
سحر فتح اله‌یی فوق لیسانس تصویر سازی دانشکده هنر و معماری تهران،دانش آموخته خط و زبانهای فارسی باستان (میخی پهلوی و اوستا)، مدرس دانشگاه، داوری بیش از ده جشنواره‌ها و  مسابقات گرافیک، برگزاری  بیش نمایشگاه گروهی هنر در ایران وخارج از کشور و کسب رتبه اول در جشنواره پوستر مولانا، پوستر حج، پوستر عدالت و ...... در کارنامه هنری خود دارد.  
هنر تذهيب، هنر آراستن وزيبا سازي صفحات کتاب است، تذهیب را می توان مجموعه ای از نقشهای بدیع و زیبا دانست که نقاشان و مذهبان برای زیباتر کردن کتاب ها و اشعار و متن های زیباس خوشنویسی شده بکار میبرند.
نقاشی‌خط (خوش‌نگاشت، نقش‌نوشت، نقش خط، نوشت‌نگار) شیوه‌ای است به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.
موبایل گرافی یعنی عکاسی با موبایل. چنانچه می دانید فتوگرافی یا همان عکاسی خودمان از دو واژه «فتو» به معنی نور و «گرافی» به معنی نگارش که ریشه ای یونانی دارند، تشکیل شده است. در نتیجه فتوگرافی به معنی نگارش نور یا نقش کردن نور می باشد. بر همین مبنا عکاسی با موبایل نیز در میان مردم به موبایل گرافی معروف شده است.
بنابر این گزارش، در این نمایشگاه هنر های تجمسمی   80اثر با نقاشی خط، نقاشی تذهیب، نگارگری، عکاسی و مبای  از تاریخ 23 تا با موضوع آزاد به نمایش  گذاشته شده است. این نمایشگاه از روز 23  به مدت 6 روز  با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نگارخانه آفرینش نقش  دایر است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه آفرینش نقش تهران پارس، انتهای خیابان جشنواره خیابان جعفر پناه  مراجعه  کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7778221 تماس بگیرند.

نظر شما