جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۷۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس؛ در برنامه مجازی «نامداران هنر»، به معرفی "سیدمحمد احصایی" گرافیست، خطاط و نقاش نام‌آشنای کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نگارخانه پردیسان برنامه مجازی «نامداران هنر» را که به معرفی یکی از هنرمندان معاصر کشور به نام "دکتر سیدمحمد احصایی" اختصاص دارد، برگزار و در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.


دکتر سیدمحمد احصایی عضو هیأت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، گرافیست، خطاط، کارشناس هنر و ادیتور کتاب‌های نثر در سازمان کتاب‌های درسی ایران، عضو شورای عالی هنرهای تجسمی کشور، عضو هیأت مؤسس انجمن هنرمندان نقاشی ایران، عضو پیوستة فرهنگستان هنر، عضو شورای ارزشیابی هنرمندان نقاشی- گرافیک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


استاد محمد احصائی از پایه‌گذاران نقاشی خط در دوره معاصر ایران، به عنوان یک هنرمند صاحب سبک در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، برای اولین بار گرافیسم خط را در دانشکده هنرهای زیبا آموزش داد. همچنین او بنیان‌گذاری و تدوین برنامه‌های خطاطی رشتة گرافیک را به نام خود ثبت کرد و اولین کسی بود که از حروف به عنوان وسیله‌ای برای بیان استفاده کرد.


معرفی
رویکرد احصایی، حرکت از خوشنویسی به سوی نقاشی است. او که خوشنویسی توانا است، خود را از نقاشان سقاخانه به «سنت» و سپس «خط» و از همه مهم‌تر «خوشنویسی» نزدیک‌تر می‌دانست. ترکیب‌های درهم پیچیده محمد احصایی، نوعی گسترش زیبایی‌شناسی سیاه مشق برای تبدیل آن به یک نقاشی مدرنیستی است.


علاقه‌مندان برای تماشای این برنامه هنری می توانند به صفحات مجازی منطقه 5 مراجعه کنند.

نظر شما