پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
همزمان با واکسیناسیون سراسری و راه‌اندازی مهدهای مجازی
«خانه کودک شهر شکوفه‌ها» از جمله امکانات آموزشی‌ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که به منظور ایفای ماموریت‌های محوله در راستای پرورش ابعاد مختلف رشد کودکان، با مدیریت موسسه آموزش شهر سازمان، در سرتاسر تهران ایجاد شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این خانه‌های کودک را با نظام آموزشی مدون، منحصربه‌فرد و منابع آموزشی تخصصی می‌توان یکی از نمونه های کم‌نظیر آموزش پیش از دبستان نام برد که با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه تدریس، بسته آموزشی جامعی را به وجود آورده است. در این نظام آموزشی به تمام جنبه‌های رشدی کودکان و جنبه مهارتی آموزه‌های پیش‌بینی‌شده توجه شده است تا نیازهای کنونی و آینده کودکان نادیده گرفته نشود. بر این اساس آموزه‌های دینی و قرآنی، مفاهیم ریاضی، علوم، اجتماعی، شهروندی، نمایش خلاق، تغذیه، بهداشت و سلامت، ایمنی و هنر در قالب نمایش، شعر، کاردستی، نقاشی، خمیر و سفال در برنامه‌های آنها، لحاظ گردیده است.

مجموعه «خانه کودک شهر شکوفه‌ها» با ۷۵ شعبه در سرتاسر شهر تهران، در دوران پیش از کرونا، هرساله، میزبان بالغ بر ۴ هزار کودک ۴ تا ۶ ساله بوده است ولی در دو سال اخیر در مدار تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و با کاهش چشمگیر ثبت نام مخاطبان روبه‌رو شد، تا جایی که در سال ۹۹ «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» در سراسر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تنها میزبان ۲۵۰ نوآموز بودند. در این دوره والدینی که نمی‌توانستند کودکان خود را به تنهایی در منزل بگذارند، راه‌حل‌های جایگزین پیدا کرده بودند. برخی از خانواده‌ها از کمک خویشاوندان به عنوان مراقب کودک بهره گرفتند و بسیاری دیگر از خانواده‌ها نیز به پرستار خانواده رو آوردند. حتی برخی والدین شاغل، بهره‌گیری از دوربین‌های مداربسته در خانه برای مراقبت از خردسالان خود را به عنوان آخرین راه‌حل نگهداری کودکان برگزیدند.

کودکان به «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» بازگشتند

اما در سال ۱۴۰۰ همزمان با توسعه روند واکسیناسیون سراسری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ایمنی عمومی، استقبال از این خانه‌های کودک روند صعودی پیدا کرد، اما در این میان همچنان والدینی حاضر به شرکت دادن فرزندان خود در کلاس‌ها نشده و خواهان مهدهای مجازی بودند؛ که این مورد نیز با تغییر سیاست‌های موسسه آموزش شهر و برگزاری دوره‌های آموزشی ترکیبی به‌صورت حضوری و مجازی توسط مربیان مجرب و کارآزموده برطرف شد تا علاوه بر کلاس‌های حضوری، خدمات مناسبی را به صورت غیرحضوری به کودکان ارائه دهند. بر این اساس، هم‌اکنون کلاس‌های حضوری از شنبه تا چهارشنبه در دو شیفت صبح و عصر و کلاس‌های مجازی به‌صورت دو ساعت کلاس آموزشی آنلاین و دو ساعت بررسی و ارزشیابی روزانه در حال برگزاری است. علاوه بر اینها، کانال شهر شکوفه‌ها در بستر پیام‌رسان روبیکا به نشانی @shahreshokoofeha به منظور ارائه محتوای آموزشی رایگان برای مخاطبان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، راه‌اندازی شده است.

کودکان به «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» بازگشتند

این روزها بالغ بر ۲۵۰۰ نوآموز از امکانات حضوری و مجازی «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» استفاده می کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر برای حضور در «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هستید، می‌توانید با شماره تلفن ۹۶۶۵۷۵۰۰ (موسسه آموزش شهر)، تماس بگیرید.
نظر شما