جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
یکی از اهداف اصلی موسسه رشد و شکوفایی جوان، حمایت از جوانان مستعد و استارت‌آپ‌های خلاق در حوزه‌های فرهنگ و هنر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علی صادقی مدیرعامل موسسه رشد و شکوفایی جوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن تاکید بر این هدف، گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر کار جهادی و همه جانبه در حوزه نوآوری و توسعه علم و فن‌آوری در کشور و همچنین با توجه به اهداف کلان سازمان فرهنگی هنری در حوزه شناسایی بسترهای رشد تکنولوژی در حوزه فرهنگی، هنری و شهروندی، این موسسه از حدود یک سال قبل، فعالیت خود را آغاز کرد. 

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند، ما در یک پیچ تند تاریخی هستیم که باید سعی کنیم برای گذر از آن به ابزار و امکانات مناسبی مجهز شویم. همچنین تغییرات روزافزونی که در حوزه‌های مختلف علم و فن‌آوری و تکنولوژی در حال وقوع است، نیازمند اقدام به موقع در این حوزه است.

صادقی ادامه داد: لازمه ورود به دنیای جدید، انطباق شرایط جامعه با این تغییرات است. تغییراتی که در همه ابعاد زندگی بشر از جمله در بحث آموزش، اقتصاد، جامعه و حتی سیاست در حال ساخت مناسبات متفاوتی از گذشته است.

مدیرعامل موسسه رشد و شکوفایی جوان با تاکید بر جایگاه این موسسه در انطباق حوزه‌های فرهنگی با شرایط دنیای جدید، گفت: با همین هدف و با رویکرد شبکه‌سازی در چرخه توسعه و نوآوری کشور، در حال حاضر تثبیت جایگاه موسسه رشد و شکوفایی جوان در این چرخه کلان، از اهداف اصلی این موسسه است و با همکاری نهادهای اثرگذار در این حوزه به ارائه خدمات به استارتاپ‌‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: یک ایده از مرحله‌ای که مطرح می‌شود تا زمانی که به محصولی منجر شود، مراحلی را طی می‌کند. موسسه رشد و شکوفایی جوان، در مرحله اول و پس از بررسی ایده، در صورتی که ایده خلاقانه و مناسب باشد و در راستای اهداف فرهنگی، هنری سازمان باشد، به تیم ارائه‌دهنده آن، امکانات اولیه‌ای همچون مکانی برای استقرار ارائه می‌دهد و در مراحل بعد برای گسترش صنعتی یا تجاری ایده‌ها که نیازمند بودجه و سرمایه است، آنها را به بخش‌های دیگر چرخه‌ی نوآوری کشور و شتاب‌دهنده‌ها متصل می‌کند. البته در بعضی از ایده‌ها که با اهداف سازمان منطبق باشد، خود سازمان نیز به عنوان شتاب‌دهنده با طراحان ایده و استارت‌آپ‌ها همکاری می‌کند.

صادقی در خصوص همکاری با دیگر نهادهای این چرخه گفت: ما با بخش‌های متخلفی در چرخه توسعه نوآوری‌ها همچون معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید، مرکز نوآوری فرهنگی و هنری امید کشور و بخش‌هایی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ارتباط هستیم و با نهادهای مختلفی در این خصوص تفاهم‌نامه امضا شده است. همچنین به این دلیل که مخاطب ما بیشتر جوانان دانشجو هستند، ارتباطات خوبی هم با دانشگاه‌ها داریم.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های درون سازمانی گفت: طبیعتا کار در یک نهاد فرهنگی باید منطبق با شرایط روز جوامع باشد. با توجه به تغییراتی که در حوزه‌های مختلف در حال وقوع است، لازم است کارکنان سازمان‌ها نیز در جریان این تغییرات قرار بگیرند و به سیستم نوین تکنولوژی‌های موجود مسلط شوند. در همین راستا موسسه، برنامه‌هایی هم برای کارکنان سازمان فرهنگی هنری پیش‌بینی کرده است که مقدمات آن در حال پیگیری است و به زودی و با کاهش محدودیت‌های کرونایی به انجام خواهد رسید.

مدیرعامل موسسه رشد و شکوفایی جوان در پایان گفت: در حال حاضر با همکاری گروه دانش‌بنیان مپصا، مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای کودکان هستیم که از ابتدا بتوانیم در حوزه پرورش افراد مستعد و خلاق اثرگذار باشیم.

نظر شما