جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
رییس فرهنگ‌سرای رویش از برگزاری جشنواره «لالایی‌های مادرانه» به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش همزمان با شروع فعالیت دبیرخانه جشنواره  «لالایی‌های مادرانه» گفت: این جشنواره با هدف معرفی و ترویج لالایی‌ها و سروده‌های مادرانه، توجه به تربیت دینی و زیبایی‌شناختی مادر و همچنین شناسایی تأثیر لالایی‌ها در ایجاد پویایی و نشاط مادران و کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود: لالایی از نخستین آموزه‌هایی است که مادران و پدران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به کودکان می‌آموزند و در شکل‌گیری شخصیت و ساختار فکری و فرهنگی کودکان نقش بسزایی دارد. لالایی در شناخت بیشتر اعضای خانواده با فرهنگ، هویت ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم ملی و محلی و همچنین در ارتقای توجه به تربیت دینی و حس زیبایی‌شناختی کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بختیاری در ادامه بیان کرد: در این جشنواره مادران و مادربزرگ‌ها می‌توانند اجرای تک‌نفره خود را به صورت فایل صوتی یک‌دقیقه‌ای ارسال کنند. هر مادر یا مادربزرگ می‌تواند حداکثر سه اثر را اجرا و ارسال کند. استفاده از سازهای محلی، سنتی و کلاسیک در اجرا بلامانع است و لالایی‌های غیرفارسی‌زبانان باید همراه با ترجمه لالایی ارسال شود و در عین حال متن لالایی‌ها می‌تواند از شاعران معاصر و میراث شفاهی مادران کهن باشد. 

وی گفت: مادران و مادربزرگ‌ها باید فایل‌های صوتی خود را همراه با مشخصات از جمله نام و نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت و شماره تماس به دبیرخانه ارسال کنند. آثار می‌تواند به زبان و گویش‌های مختلف ایران‌زمین اجرا شود. علاقه‌مندان می‌توانند فایل‌های صوتی خود را به شکلی که کلمات با وضوح شنیده شود، تا ۹ بهمن ماه به شماره واتساپ ۰۹۰۲۱۹۱۹۲۵۰ به نام فرهنگ‌سرای رویش ارسال کنند. 

رییس فرهنگ‌سرای رویش افزود: نفر اول هدیه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر دوم هدیه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر، نفر سوم هدیه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و به ۱۰ نفر نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره به منظور دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگ‌سرای رویش واقع در مهرآباد جنوبی، خیابان شهید واشقانی فراهانی، خیابان شهید وادی زاده مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۲۸۷۷۰۴ تماس بگیرند.


نظر شما