جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
حجت الاسلام فتاحی گفت:حضرت ام البنین (س) به معنای واقعی در برابر امام زمان خود تسلیم محض بود.
بانویی که زندگی خود را فدای امام زمانش کردبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،حجت الاسلام حسین فتاحی درباره ویژگی‌های اخلاقی حضرت ام البنین (ع) گفت: ادب به عنوان ویژگی اصلی حضرت ام البنین ذکر شده، اما ادب به معنای امروزی که ما می‌دانیم نیست. ادب در برابر معصوم به معنای تسلیم بودن محض در برابر جایگاه امامت و ولایت است.

فاطمه بنت حِزام معروف به اُمّ البَنین است که بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به همسری امام علی (ع) در می‌آید و فرزندان فاطمه زهرا (س) را پرورش می‌دهد. او مادر باب الحوائج حضرت ابوالفضل و مزار وی در قبرستان بقیع است.

به گفته این کارشناس مذهبی و به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، حضرت ام البنین مصداق بارز «بابی انت و امی و نفسی و اهلی و مالی» است؛ یعنی در عمل همه چیز خود را فدای امام زمان خود، حضرت علی و حسین (ع) کرد. وقتی به حضرت ام البنین خبر دادند که چهار پسرت در کربلا شهید شد، چندین بار گفت: آنچه در آسمان و زمین است فدای سر امام حسین (ع)؛ بگویید از حسین (ع) چه خبر؟

حجت الاسلام فتاحی درباره توسل به حضرت ام البنین هم بیان کرد: توسل به مادر اهل بیت (ع) و بزرگان یا همان نذر به صورت عمومی سفارش شده است. حضرت آیت الله وحید مکرر در صحبت هایشان می‌گویند که سوره یس را هر روز بخوانید و به نرجس خاتون مادر حضرت ولی عصر هدیه کنید تا مورد توجه حضرت حجت قرار بگیرید. یکی از مادرانی که در متون حدیثی و تاریخی ما از فضائل برخوردار است، ام البنین است و طبیعتا توسل به مادر باب الحوائج به صورت عمومی اثر خاص دارد، اما بزرگان در عالم مکاشفه و خواب دیده اند که حضرت ابوالفضل العباس گفته که برای اجابت حاجت هایتان به مادرم متوسل شوید.

به گفته این کارشناس مذهبی توسل باید به اشخاصی باشد که از نظر معنوی جایگاه قابل قبولی دارند؛ مثلا امامزاده‌ها به دلیل نسبشان با امام معصوم. در متون تاریخی آمده که به حضرت ام البنین به چند دلیل توسل کنید؛ اول، همسر امام علی (ع) بودن، دوم مادر حضرت ابالفضل بودن و سوم فرمایشات سید الشهدا درباره فضائل ام البنین.
نظر شما