جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۴۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کتابخانه شهدای حصارک منطقه5؛ در برنامه مجازی «بلور قلم»، "سیمین دانشور" و آثارش را معرفی کرد.
معرفی «سیمین دانشور» در برنامه مجازی به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ کتابخانه شهدای حصارک با هدف معرفی نویسندگان نام آشنا و صاحب آثار فاخر و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، برنامه مجازی «بلور قلم» را که به معرفی سیمین دانشور و آثارش اختصاص دارد، در بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار و منتشر کرد.


سیمین دانشور نخستین زن داستان‌نویس ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد از آثار بسیار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می‌توان «سَووشون» را نام برد که به زبان‌های مختلف چاپ شده است.


دانشور بیش از ۱۳ کتاب و ترجمه ۲۰ کتاب را نیز در فعالیت‌های پژوهشی خود دارد. از دیگر آثار وی می‌توان شهری چون بهشت، از پرنده‌های مهاجر بپرس، ذن‌بودیسم و غروب جلال را نام برد، همچنین این بانوی فرهیخته ترجمه‌ آثار نویسندگان برجسته‌ای مانند «آنتوان چخوف، راجبان خانا و جرج برنارد شاو» را در کارنامه‌اش دارد که از آن جمله می توان به سرباز شکلاتی نوشته برنارد شاو، دشمنان اثر آنتون چخوف، بنال وطن نوشته آلن پیتون، داغ ننگ اثر نوشته ناتانیل هاثورن، ماه عسل آفتابی (مجموعه داستان) نوشته ریونوسوکه آکوتاگاوا و… اشاره کرد.


علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به صفحه اینستاگرام کتابخانه حصارک به نشانی @hesaraklibrary مراجعه کنند.
نظر شما