سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۳۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
خرید اینترنتی یکی از امور پرطرفدار در بین جامعه است، اما گاهی اوقات دیده‌ شده که این خریدها به راهی برای سوءاستفاده از برخی کاربران تبدیل شده است.
فرهنگ صحیح خرید اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ وهنر، تهیه کردن نیاز‌های اساسی و روزمره در فضای مجازی یک امکان مفید در زندگی امروز تلقی می‌شود، اما باید در هنگام خرید از تارنما‌های مختلفی که خدمات خرید و ارسال محصولات را برای مخاطبان به وجود آوردند به نکاتی مانند معتبر بودن فروشگاه، داشتن پروانه کسب، داشتن عضویت در اتحادیه مرتبط، شماره تماس، نشانی پستی و به‌طورکلی مواردی که معتبر بودن فروشگاه را نشان دهد، دقت کرد.

امکان تعویض کالا بعد از خرید یکی از خدماتی است که فروشگاه‌های اینترنتی باید به مخاطبان خود ارائه دهند. باید توجه داشت که با وجود این امکان در فضای مجازی باید با داشتن آگاهی از نحوه صحیح مواجهه با این پدیده، دست افرادی که از عدم آگاهی مردم نسبت به این شکل نوین تهیه محصول سوءاستفاده می‌کنند را کوتاه کنیم و نگذاریم همین اتفاق بستری را برای کلاهبرداری و ایجاد بدبینی در این کسب‌وکار‌ها به وجود بیاورد.

همیشه عدم اطلاعات دری را برای سوءاستفاده باز کرده است و این ما هستیم با بالا بردن آگاهی خود می‌توانیم از امکانات رفاهی در جامعه بهترین بهره را ببریم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

https://iqna.ir/fa/news/4044745/

 

نظر شما