پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۴۳۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
آزاده دوران دفاع مقدس در نشست رونمایی کتاب در فرهنگ‌سرای کتاب عنوان کرد:
آیین رونمایی از دو کتاب «چراغ‌های ناتمام» و «ماهی که سین ندارد» نوشته عارفه روئین یکشنبه ۲۵ اردیبهشت به همت فرهنگ‌سرای رویش در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد. «چراغ‌های ناتمام» خاطرات سرهنگ سید منوچهر حجتی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین رونمایی از دو کتاب «چراغ‌های ناتمام» و «ماهی که سین ندارد» نوشته عارفه روئین یکشنبه ۲۵ اردیبهشت به همت فرهنگ‌سرای رویش در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد. 

عارفه روئین مؤلف این دو کتاب در این نشست بیان کرد: کتاب «چراغ‌های ناتمام» خاطرات سرهنگ سید منوچهر حجتی آزاده سرافراز و جانباز جنگ تحمیلی است. حدود دو ماه ثبت خاطرات ایشان در منزلشان طول کشید و پس از آن به مدت دو سال مشغول جمع‌آوری و نوشتن کتاب بودم. 

وی ادامه داد: یک سال هم بررسی متن و حذف بخش‌هایی از آن به طول انجامید و سرانجام کتاب «چراغ‌های ناتمام» متولد شد؛ کتابی درباره شخصیتی که ۱۰ سال از عمر ارزشمند خود را در اسارت دشمن بعثی سپری کرد. 

روئین اضافه کرد: نوشتن درباره آقای حجتی برای من باعث افتخار بود و چیزهای زیادی به من آموخت. امیدوارم توانسته باشم تجربیات ایشان را به خوبی برای مخاطبان کتاب شرح دهم. 

در ادامه سرهنگ سید منوچهر حجتی راوی کتاب «چراغ‌های ناتمام» به بیان خاطراتی از دوران جنگ و اسارت پرداخت و گفت: ما در فروردین ۱۳۵۹ با تیپ دزفول به مرز ایران و عراق اعزام شدیم. یعنی درگیری‌های مرزی پیش از آغاز رسمی جنگ شروع شده بود. در آن زمان خیانت‌هایی وجود داشت که در آن زمان به این موضوع اعتراض کردم. 

وی افزود: تا اینکه بعد از چند ماه نیروهای عراق رسماً حمله کردند و من به همراه ۵۶ هم‌رزم دیگرم غافلگیر و اسیر شدیم و ما را به زندان الرشید منتقل کردند. می‌توانم بگویم حتی از یک لحظه از اسارتم هم پشیمان نیستم. انسان در لحظاتی از زندگی خدا را در کنار خودش حس می‌کند و دوران اسارت برای من چنین ویژگی‌ای داشت. تنهایی و آرامش زندان، انسان را در شرایطی معنوی قرار می‌دهد و باعث خودسازی می‌شود. 

حجتی با اشاره به بی‌خبر بودن خانواده از اسارت وی اظهار کرد: در زمان اسارت خانواده‌ام دو بار با صلیب سرخ تماس گرفتند و جویای حال من شدند، اما آنها از وجود من اظهار بی‌اطلاعی کردند. ما مستقیم زیر نظر یکی از آجودان‌های صدام بودیم و ناظران بین‌المللی اصلاً از اسارت ما خبر نداشتند. 

وی در پایان گفت: هدف من و هم‌رزمانم سرفرازی ایران بوده و هست و مطمئناً به آن روز خواهیم رسید. امیدوارم مشکلات اقتصادی موجود هم هر چه زودتر برطرف شود و شرایط مردم بهبود پیدا کند. از خانم روئین برای تألیف این کتاب تشکر می‌کنم و یاد مرحوم سرهنگ مازیار را گرامی دارم که در نگارش کتاب همکاری داشتند. 

در پایان این نشست از دو کتاب «چراغ‌های ناتمام» و «ماهی که سین ندارد» رونمایی شد. 

یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) میزبان مخاطبان است.


نظر شما