سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
نمایشگاه ماه دوم با مشارکت 24هنرمند و نمایش 24اثر نقاشي، منتخبی از آثار هنرمندان معاصر است که گویایی تلاش و واکاوری جمعی از هنرمندان نوگرای ایران است.
نمایشگاه به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، نقاشی ايران در دهه های بيست تا پنجاه و شش  پا به عرصه جديدی گذاشت، كه در اين راه به دستاوردهای متفاوتی نسبت به سنت های گذشته دست يافت. 

 اين موج نو بيشتر در جهت شناخت نوينی در تكنيك و اجرا بود كه بعدها اين حركت هنری، هنرنوگرا خوانده شد. در نقاشی نوگرا هميشه اشتياق اصلی معطوف به ساختن چيزهايی بود كه چشم انداز جديدی از جهان را عرضه كنند. 

شواهد بسیاری نشان می‌دهد که‌ انگیزه‌های ابداع و کسب نوعی هویت، محور تجربیات‌‌ برخی‌ از هنرمندان نوپرداز ایرانی را تشکیل می‌دهد. در این‌ نوع‌ گرایشها، عناصر بارز هنر ایران با تجربیات هنر امروز به هم آمیخته گشته و تلاش شده‌ تا همان هم‌نهادی‌ای را که در دوره‌های گذشته بین‌ پدیده‌های‌ ملّی‌ و بیگانه حاصل می‌شده به صورت‌ دیگر در دوران معاصر پدید آورد. این مساله، یعنی‌ کسب هویتی مستقل، در مورد تلاش های مستقل ...

 نمایشگاه ماه دوم با مشارکت 24هنرمند و نمایش  24اثر نقاشي، منتخبی از آثار هنرمندان معاصر است که گویایی تلاش و واکاوری جمعی از هنرمندان نوگرای ایران است. 
اسامی هنرمندان شرکت کننده: 
فیروزه اخلاقی، اکرم افضلی، سیروس آقاخانی، کامبیز برنجی، مهدی حسینی، احمد خلیلی فرد، منصور خیرخواه، داریوش فرد دهکردی، فاطمه دیواندری، بهمن زارعیان، الیاس ستاری، بهزاد شیشه گران، کیوان عسگری، سید محمد فدوی، محمد هادی فدوی، مهرداد فلاحی، محمد رضا فیروزه ای، نیلوفر قادری نژاد، مرتضی گودرزی، پژمان متقیان، مهدی محبعلی، محمد محمد زاده تیتکانلو،  محمد معمارزاده، جواد نوبهار

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 30 اردیبهشت ماه 1401 از ساعت ۱۶ تا با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 10 خرداد ماه 1401از ساعت ۹ تا 18 و پنج شنبه ها ساعت 9 تا 13به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

نظر شما