جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کتاب «بررسی روند تاریخی انقلاب اسلامی در استان سمنان» روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از کتاب «بررسی روند تاریخی انقلاب اسلامی در استان سمنان» روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت به همت فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری با حضور رضا بسطامی نویسنده و غلامرضا احمدخانی کارشناس مجری در «فرهنگ‌سرای کتاب» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

غلامرضا احمدخانی در ابتدای برنامه ضمن ابراز مسرت از برگزاری نمایشگاه کتاب پس از دو سال وقفه به علت پاندمی بیماری کرونا به معرفی رضا بسطامی و آثارش پرداخت.

بسطامی دلیل انتخاب شهر سمنان را همجواری این شهر با تهران و مشهد دانست و در ادامه گفت که بسیاری از نویسنده ها به تاریخ منطقه ای انقلاب در شهرهای مختلف پرداخته اند و استان سمنان از این موضوع بی بهره بود و به علت علاقه به زادگاه ام تصمیم گرفتم که به این موضوع بپردازم.

وی در ادامه گفت استان سمنان زادگاه مرجع عالیقدر عالم تشیع آیت‌الله شاهرودی است و از این رو رویکرد مردم سمنان دینی است و شهدای بی شماری رو تقدیم انقلاب کرده است.

بسطامی در خصوص کتاب اخیرش گفت: تالیف این کتاب ۱۰ سال به طول انجامید و با ۱۵۵ نفر مصاحبه شده و از ۱۲۳ منبع استفاده شده است.

این پژوهشگر و نویسنده اضافه کرد: این کتاب در پنج بخش تدوین شده است و روند انقلاب را از سال ۱۲۸۵(انقلاب مشروطه) تا سال ۱۳۵۸ مورد بررسی قرار داده است. 

وی در پایان به قرائت بخشی از کتاب  پرداخت.

از رضا بسطامی پیش از این ۱۴ عنوان کتاب منتشر شده است که بیشتر آنها به صورت تدوین است و از این میان می توان به «خاطرات دکتر محمود صلاحی جلد ۱ و ۲ »، «خاطرات محمدرضا خباز»، «خاطرات فریدون سیامک نژاد» و «خاطرات علی دانش منفرد» اشاره کرد.

یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) میزبان مخاطبان است.

نظر شما