چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
همزمان با «روز ملی جمعیت» برنامه های فرهنگسرای خانواده به همین مناسبت اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ به دنبال هم افزایی و تاثیرگذاری حداکثری در مسئله جمعیت این مرکز برنامه‌های متعددی با هدف گرامیداشت «روز ملی جمعیت» تدارک دیده است.
انتشار سیاست‌های کلی جمعیت برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری"مدظله‌العالی"، انتشار ویدیوکلیپ «خواهری» با موضوع داشتن خواهر در زندگی، دومین جشنواره داستان کوتاه «قصه خانواده من»، «نوردیده» آشنایی با اصول مهارت تربیت فرزند، «دلخوشی» فواید داشتن خواهر و برادر، «خانواده با کتاب» معرفی تازه‌های نشر و «چراغ‌خانه» برنامه مبانی روانشناختی اندیشه فرزندآوری و مطلوب‌ترین رویکرد فرزندپروری از جمله برنامه های درنظر گرفته شده به مناسبت روز ملی جمعیت است.
گفتنی است؛ به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری"مدظله‌العالی" به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.
در سیاست های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری، شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش‌های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری با تاکید بر آموزش‌ مهارت‌های زندگی و... اشاره شده است.
شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های یاد شده می توانند 30 اردیبهشت ماه به صفحه مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@  مراجعه کنند.
فرهنگ‌سرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.
نظر شما