شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
نود و چهارمین نشست کانون ادبی گیومه در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزارشد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ، به همت فرهنگسرای رازی این نشست با اجرای امید بیگدلی کارشناس مجری برنامه و جمعی از شاعران، روز دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ازساعت 15:30  در فرهنگسرای کتاب واقع در مصلی امام خمینی  (ره) برگزار شد.
درآغاز این برنامه امید بیگدلی کارشناس مجری نشست گیومه گفت: تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم تا بتوانیم با تمام سختی هایی که وجود دارد صدای شعر را برگزار کنیم. حال این بار این برنامه را از لابه لای میلیون ها کلمه در نمایشگاه کتاب برگزار می کنیم. وی اشاره کرد : تلاش گیومه این است که بتواند در راستای فراگیری شعر قدمی بردارد و صدای شعر رخدادیست که در آن این مهم تحقق پیدا می کند.
دبیرکانون ادبی در ادامه نشست اذعان داشت: در فصلنامه سکوی شعر که تیر ماه منتشر خواهد شد تمام اتفاقات زمستان 1400و بهار1401 و نشست های کانون ادبی گیومه در مجله ی سکوی شعر انعکاس داده خواهد شد.
در قسمت شعر خوانی،  غیر از پیمان سلیمانی و احسان قدیمی، سارا اسماعیلی و هاله زارع و رویا قنبری که شاعران پایتخت بودند،  شاعران شهرهای مختلف هم به گفت و گو با امید بیگدلی و شعر خوانی پرداختند که می توان به:
اسدالله تیز فهم از اردبیل، نبراس میرابیان از اهواز، مرتضی خدایگان از خرم اباد، حمید رضا امیری از شهررضا قدرت جدیری از تبریز، سعید هلیچی از اهواز،  بهاره سالار ابادی از کرمانشاه، مرتضی پارسا از اصفهان ، انسیه رجب زاده از کاشان، محمد صبا عرب محمدی از بهناز تاکستان، لیلا ساتر از کاشان، نرگس کاظمی زاده از نیشابور، بهناز وفایی از خرم آباد، محمد داداش زاده از اسلام شهر، حسین نامجو از اردبیل، مرضیه طباطبایی از کاشان اشاره کرد. و شاعرانی چون محمد رضا طباطبایی از قم، زهرا افشردی از هشتگرد، زهرا اکران از کرج، محمد باقر احمدی از کرج، نگین یار احمدی از زنجان ، مهدی شکری ، لیلی فراهانی و دیگر شاعران پایتخت نتوانستند به شعر خوانی بپردازند. بدلیل کمبود وقت 
درقسمت پایانی نشست،  از طرف مرکز مشارکت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از کانون ادبی گیومه و امید بیگدلی به خاطر پویش "صدای شعر صدای عشق " تقدیر بعمل آمد.


پویش "صدای شعر صدای عشق" ، به طرح اهدای کتاب به منطقه محروم اختصاص دارد که در آن کانون گیومه ۴۲٠٠ جلد کتاب به منطقه محروم بخش قصرقند سیستان و بلوچستان ( روستای کهن بالا)  اهدا کردند.

نظر شما