شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۴۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
فرهنگ‌سرای رسانه ویژه‌برنامه «زرین قلم» را چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با تجلیل از نویسندگان انتشارات نظری در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای رسانه ویژه‌برنامه «زرین قلم» را چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با تجلیل از تعدادی از نویسندگان انتشارات نظری و گفت‌وگو درباره کتاب‌هایشان در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار کرد. 

«سیره عملی حسین بن علی(ع)»، «مهارت‌های فرزندپروری»، «اطراف ما»، «بیشه نگاه تو»، «۲۰+۸ شاعر، ۲۰+۸ نقد»، «پیر شدن موفقیت‌آمیز»، «رمزگشایی رمزارز» و «راز گل سرخ» هشت کتابی بود که در این نشست معرفی شد. 

محمدجواد گودینی نویسنده کتاب «سیره عملی حسین بن علی(ع)» در این نشست بیان کرد: سعی کردیم با استفاده از منابع معتبر شیعه و اهل سنت زندگینامه قابل استفاده‌ای برای گروه‌های سنی متنوع گردآوری کنیم. فصل اول به شکل اجمالی به زندگی حضرت اباعبدالله(ع) می‌پردازد و از تولد و دوران کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و به شهادت آن حضرت می‌رسد. فصل دوم به فضائل و ویژگی‌های شخصیتی امام مانند زهد، فروتنی، شجاعت، دلاوری، مهربانی، حسن خلق، عبادت، بندگی و... اشاره دارد. 

وی ادامه داد: در فصل سوم جریان کربلا و نهضت شکوهمند امام از لحاظ تاریخی بررسی شده و به ویژگی‌های متمایز این نهضت در مقایسه با سایر حرکت‌های تاریخی پرداخته‌ایم. این کتاب در سال ۹۹ به چاپ رسیده و آخرین همکاری من با انتشارات نظری است. کتابی هم درباره زندگی معاویه در دست نگارش دارم که امسال به چاپ خواهد رسید. 

در ادامه امیرحسین پنائی پور مترجم کتاب «رمزگشایی رمزارز» با بیان اینکه رمزارز موضوع امروز است، عنوان کرد: نویسنده در این کتاب در این باره صحبت کرده که ما عصر ارتباطات را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد عصر تازه‌ای شده‌ایم. یکی از ملزومات خوب زندگی کردن، ارتقای مالی است و برای این منظور، باید سواد و هوش مالی کافی را کسب کنیم. کسب درآمد دلاری راه مناسبی برای ارتقای مالی است و رمزارز از بازارهای مالی‌ای محسوب می‌شود که بسیاری از افراد به آن وارد شده‌اند. 

پنائی پور افزود: این کتاب بازارهای مالی را به زبان ساده و قابل فهم برای همه افراد معرفی می‌کند و به کسانی که با این بازار آشنا هستند نیز استراتژی‌های موثری می‌آموزد. 

علی‌اکبر تبریزی شاعر و نویسنده معلول سخنران بعدی این نشست بود که گفت: مجموعه شعر «راز گل سرخ» در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات نظری به چاپ رسید. من از سال ۱۳۸۰ فعالیت‌های هنری خودم شامل خوشنویسی، نقاشی، نمایش و گویندگی را آغاز کردم. از پدر و مادرم و همه کسانی که در طول این سال‌ها به من کمک کردند به ویژه آقای نظری تشکر می‌کنم که برای نویسنده‌هایی مثل من مانند پدر هستند. 

جعفر حاجی کریم نظری مدیر انتشارات نظری در پایان این نشست ضمن تشکر از همکاران فرهنگ‌سرای رسانه و دست‌اندرکاران برپایی فرهنگ‌سرای کتاب گفت: ما با نویسندگان زیادی همکاری می‌کنیم و برای انتخاب آنها چند عامل را در نظر می‌گیریم؛ فهم، ادراک و معرفت نویسنده در کنار علم و خوش‌قلم بودن اهمیت فراوانی دارد. علم یک امر حصولی و سطحی است و معرفت ادراک با علم تفاوت دارد و مرتبه بالاتری به حساب می‌آید. 

در پایان از تعدادی از نویسندگان انتشارات نظری تجلیل شد. 

یازدهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی(ره) میزبان مخاطبان است.
نظر شما