پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری خبر داد:
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از بازدید بیش از ۱۵۰ هزار نفر مخاطب از یازدهمین فرهنگ‌سرای کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عباس باباخانیان مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به جمعیت مخاطبان فرهنگ‌سرای کتاب در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در این روز ۳۳ هزار و ۸۸۰ نفر از خدمات و فعالیت‌های غرفه‌های فرهنگ‌سرا بازدید و استفاده کردند. 

وی همچنین درباره مشارکت فعال بیش از ۱۹ هزار مخاطب برای شرکت در برنامه‌ها و دریافت خدمات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از بازدیدکنندگان فرهنگ‌سرای کتاب کارت عضویت رایگان در کتابخانه‌های سازمان را دریافت کردند.

باباخانیان با مرور گزارش مخاطبان غرفه‌های مختلف فرهنگ‌سرای کتاب تصریح کرد: در یازدهمین فرهنگ‌سرای کتاب ۳۸ درصد برنامه‌ها برای نوجوانان، ۲۵ درصد برای جوانان، ۱۷ درصد برای کودکان و ۲۰ درصد برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده بود. 

دبیر اجرایی یازدهمین دوره فرهنگ‌سرای کتاب ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای برنامه‌های متنوع و مخاطب محور را هدف اصلی این فرهنگ‌سرا دانست و گفت: معرفی دستاوردهای سازمان در حوزه کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین اهداف این فرهنگ‌سرا بود که در این دوره با تمرکز جدی بر برنامه‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان برگزار شد. 

وی همچنین از تجهیز کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری توسط بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی خبر داد و افزود: همزمان با برپایی فرهنگ‌سرای کتاب، ۱۱۰ کتابخانه سازمان به کتاب‌های کمک‌آموزشی قلم‌چی تجهیز شد. این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده میان سازمان فرهنگی هنری و بنیاد قلم‌چی انجام شد و ارزش ریالی این کتاب‌ها چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بود. 
نظر شما