جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۹۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
ویدیوکلیپ " اقتصاد دانش بنیان " شامل بیانات مهم رهبر حکیم انقلاب اسلامی درخصوص شعار سال 1401 از سری تولیدات ویدیویی "نشان" توسط فرهنگ‌سرای ابن سینا تولید و منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،" اقتصاد دانش بنیان " عنوان هفتاد و چهارمین ویدیوکلیپ از مجموعه ویدیویی" نشان" است که توسط این فرهنگ‌سرا تولید و منتشر شده است.

با عنایت به اهمیت اقتصاد و مشکلات اقتصادی حادث شدۀ سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری چند سالی است که شعار سالها را اقتصادی انتخاب می‌کنند و در ادامه شعار سال 1400 که «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام داشت، سال 1401 را سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام گذاری کرده و معیار قرار دادن تولید دانش‌‌‌بنیان و اشتغال‌‌‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی و تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و در واقع راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور دانستند. ایشان همچنین تاکید کردند که مهمترین مسائل اقتصادی کشور را مسئله‌ی تولید، رواج تولید ملّی و رونق تولید ملّی، حل می‌کند. همچنین ایشان در تعریف اقتصاد دانش‌بنیان بیان کردند در همه‌ی عرصه‌های تولید، دانش و فنّاوری پیشرفته نقش‌آفرینیِ فراوان و کاملی داشته باشد که این  منافع زیادی برای کشور و برای اقتصاد کشور خواهد داشت اولا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؛ ثانیا بهره‌وری را افزایش می‌دهد؛ کیفیّت محصول را افزایش می‌دهد، بهبود می‌بخشد و محصولات را رقابت‌پذیر می‌کند. در واقع دانش‌بنیان کردن تولید، بهره‌وری که یکی از مشکلات کشور است را افزایش و فعّالیّت‌های اقتصادی را ارتقاء می‌دهد.

مجموعه تولیدات ویدیویی "نشان" به طرح بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در برهه‌های مهم مذهبی و ملی می‌پردازد و توسط فرهنگ‌سرای ابن‌سینا به صورت مناسبتی تولید و منتشر می‌شود.
علاقمندان جهت مشاهده سایر تولیدات نشان می‌توانند به صفحه فرهنگ‌سرای ابن‌سینا در آپارات به آدرس   Farhangsara_ebne_sinaمراجعه فرمایند.




مطالب مرتبط
نظر شما