پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۵۰۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس که مهمان اجرای ارکستر سمفونیک تهران بود بر حمایت بیشتر از اجرای آثار فاخر موسیقی تاکید کرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مهمان ارکستر سمفونیک تهران شد/تاکید بر حمایت از آثار فاخر موسیقی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، احمد راستینه هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهمان اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت بود.

راستینه درباره این کنسرت ارکستر سمفونیک گفت: اساساً توجه به موسیقی‌‌های کلاسیک و علاوه بر آن موسیقی اصیل کشورمان مثل سازها و آواز ایرانی، ظرفیت‌ سازی خوبی برای معرفی موسیقی فاخر است که به آن نیاز داریم.

وی با تمجید از برگزاری اجرای ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت گفت: امشب برای آنکه از نزدیک وضعیت اجرای ارکستر سمفونیک تهران را ببینیم، حضور یافتم و خوشبختانه اجرای بسیار خوب و موفقی را شاهد بودم.

او افزود: به نظرم به تصویر کشیدن موسیقی فاخر و شاخه های موسیقی اصیل ایرانی در کشورمان، باعث خواهد شد تا تاثیر  آثار سطحی که هیچ تناسبی با فرهنگ ما ندارد، کمتر شود. بنابراین لازم است جامعه ما با جنس موسیقی فاخر بیشتر آشنا شود؛ همچنین باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان سرزمین‌مان توجه کرد. این توانایی شاید یک اثر موسیقی باشد که با سرانگشتان هنر هنرمندان ایرانی به زیبایی نواخته می‌شود و باید این توانمندی در جامعه معرفی شود. از این رو به اعتقاد من این اجرا کار خوب و موثری بود که توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صحنه رفت.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اساساً مجموعه فرهنگ دارای مولفه‌های بسیار به‌هم پیوسته‌ای است. هر اندازه ما نیازمندی‌های واقعی جامعه را بهتر بشناسیم و هر چقدر بسترهای ترویج مولفه‌های فرهنگی ناب را برای مردم‌مان بیشتر فراهم کنیم، به همان اندازه می‌توانیم برای ارتقای شاخصه‌های فرهنگی- اجتماعی‌مان قدم برداریم.

او افزود: ما نیازمند یک هم‌افزایی، همراهی و تعامل مستمر میان‌دستگاهی هستیم؛ به میزانی که سیاستگذاران ما شناخت دقیق‌تری نسبت به حوزه‌های هنری در ابعاد مختلف داشته باشند و نقش آن بر مولفه‌های اجتماعی بهتر در تصویر ذهنی‌شان منعکس شود، به همان اندازه می‌توانند در کمک به هم‌افزایی، نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان شامگاه روزهای دوم و سوم تیرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت.
نظر شما