جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۱۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
فراخوان پنجمین دوره نقالان علوی با موضوعات «پرداختن به اهمیت مباهله از منظر آیه ۶۱ سوره آل عمران»، «بیان داستان مباهله و واقعه غدیر و معرفت‌شناسی سیرهٔ زندگانی امیرالمؤمنین علیه‌السلام» و «نقش واقعه غدیر و مباهله در پذیرش ولایت و ولایت‌پذیری در زمان معاصر» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رادیو فرهنگ در راستای ارتقای فرهنگ علوی و نمایش ایرانی و بزرگداشت هنر دیرینه پرده‌خوانی، نقالی و حماسه‌خوانی (نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) پنجمین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر با موضوع مباهله را با عنوان «نقالان علوی» هم‌زمان با دهه ولایت و امامت از ۲۴ تا ۳۱ تیرماه برگزار می‌کند.

همچنین در ایام دهه ولایت با همکاری مدیریت فرهنگی هنری مترو، گروه‌های نقالی برگزیده جشنواره با حضور در ایستگاه‌های متروی تهران به اجرای برنامه نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت. 

این جشنواره به صورت رقابتی در دو بخش میدانی و رادیویی در قالب هنر آئینی و کهن نقالی، پرده‌خوانی و حماسه‌خوانی (نعت و مناقب‌خوانی آل‌الله) برگزار می‌شود. برای مشاهده فراخوان جشنواره و آگاهی از شرایط شرکت در جشنواره اینجا کلیک کنید.
نظر شما