پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۱۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
رئیس مجموعه تئاتر شهر از برنامه‌ریزی برای تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه‌های تالیفی در کتابخانه و مرکز اسناد این مجموعه طی هفته‌های آینده خبر داد.
تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه‌های تالیفی در مجموعه تئاتر شهربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ب، سید محمد جواد طاهری رییس تئاتر شهر از آغاز برنامه ریزی‌ها برای تشکیل آرشیو ملی نمایشنامه‌های تالیفی نمایشنامه نویسان کشورمان در کتابخانه و مرکز اسناد این مجموعه خبر داد.

خبرگزاری مهر افزود: وی درباره برخی جزییات این پروژه بیان کرد: تئاتر شهر تهران به عنوان نماد ملی تئاتر کشور، در راستای ارج نهادن به هنر فاخر نمایشنامه نویسی بنا دارد تا نسبت به ثبت و حفظ نمایشنامه های تألیفی در کتابخانه این مجموعه اقداماتی را انجام دهد.

طاهری افزود: امیدوارم این اقدام بتواند در آینده ای نزدیک شرایط موثر و مناسبی را برای جمع آوری آثار نمایشی درام نویسان ایرانی و تشکیل «آرشیو ملی نمایشنامه نویسی» فراهم سازد. به اعتقاد من چنین فرآیندی می تواند ضمن ایجاد یک مرکز معتبر برای تدوین و ثبت و ضبط آثار نمایشنامه نویسان ایرانی، محل مناسبی برای مراجعه و دسترسی فعالان حوزه تئاتر، پژوهشگران و دانشجویان هنرهای نمایشی و سایر رشته های دیگر باشد.

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره دیگر جزییات این طرح پژوهشی گفت: طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی مجموعه نحوه ارسال نمایشنامه ها و ثبت آنها در کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی، اطلاع رسانی خواهد شد.
نظر شما