پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
برای اولین بار دوره جامع تربیت مربی مهد و پیش دبستانی در تهران با هدف ارتقاء دانش و مهارت مربیان خانه های کودک و به کارگیری نیروهای متخصص و توانمند، از یازدهم تیرماه در فرهنگسرای ارسباران آغاز شد.
دوره آموزش جامع تربیت مربی مهد و پیش دبستانی در تهران آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی سرپرست  اين موسسه با اشاره به تاثیر رفتار مربیان مهد در تربیت کودکان افزود: مهد کودک اولین دوره جدی تعلیم و تربیت است تا کودک به شکوفایی دست یافته و از آنجائیکه رفتار کودک در حال شکل گیری است، مربیان در این دوره نقش کلیدی در تربیت کودکان ایفاء می کنند.

وی نیاز به ارتقای محتوای آموزشی و به روز و کامل در خانه های کودک شهر تهران را از جمله اهداف دوره جامع تربیت مربی مهد و پیش دبستانی برشمرد و ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با دارا بودن 70 مرکز و  بیش از 200 مربی و 4000 نوآموز، این موسسه را بر آن داشت تا این دوره را براساس آخرین منابع و تحقیقات آموزشی استاندارد و محتوای آموزشی مبتنی بر اهداف، سیاستها و رسالت این سازمان، برنامه ریزی و اجرا نماید.

 به گفته خسروی بروجنی، پس از برگزاری نشست هایی با متخصصان تکنولوژی آموزشی و مدرسان علوم تربیتی در حوزه کودک، دوره جامع تربیت مربی مهد و پیش دبستانی طراحی گردید و موضوعاتی مثل مخاطب شناسی، تبیین خواسته های کودکان و مربیان براساس روش های نوین در این دوره تدریس می شود و تلاش شده است از تجربیات و نظرات مربیان خانه های کودک در تعیین اهداف، محورها و موضوعات آموزشی برای طراحی دوره استفاده شود.

سرپرست موسسه آموزش شهر در تبیین شرایط شرکت کنندگان در دوره جامع آموزشی مهد و پیش دبستانی گفت: این دوره ویژه بانوان 20 تا 45 سال بوده که دارای تحصیلات کاردانی در رشته های مرتبط با علوم تربیتی، روان شناسی و کودکیاری باشند و پس از گذراندان 150 ساعت دوره نظری و 5 ساعت کارورزی زیر نظر اساتید مجرب، با مهارهای روان شناسی و مشاوره، مهارتهای شناختی، مهارتهای اجتماعی، مهارتهای دینی، مهارتهای بهداشت و سلامت و مهارت در تدریس و خلاقیت آشنا می شوند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره و کسب نمره قبولی و احراز صلاحیت از سوی اساتید و کارشناسان، مشخصات آنها در سامانه جامع آموزش شهر ثبت شده و به تمامی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران معرفی می شوند.

علاقمندان به شرکت در دوره جامع تربیت مربی مهد و پیش دبستانی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه آموزش شهر به شماره 96657500 (داخلی 5) تماس بگیرند.

موسسه آموزش شهر در خیابان سهروردی شمالی، کوچه تقوی پلاک 25 واقع است.
نظر شما