جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
در نشست صمیمانه پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران مطرح شد:
اسماعیل باستانی در نشست صمیمانه پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران با اشاره به کتاب‌های مورد علاقه اش گفت: بیشتر کتاب‌های شعر را دوست دارم، چرا که به نظرم کتاب شعر کاربردی تر از کتاب داستان است و در آن تخیل و تامل وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15، پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران روز یکشنبه ششم شهریوماه میزبان اسماعیل باستانی شاعر، نویسنده و گوینده رادیو بود. در این محفل صمیمانه اسماعیل باستانی به معرفی کتاب هایی که مطالعه کرده بود، پرداخت. هم چنین به موازات آن خلاصه ای از کتاب های مطالعه شده خود را برای دوستان حاضر در محفل بیان کرد.

در ادامه مباحث مهم فن بیان در برقراری ارتباط موثر، انتخاب محتوای مناسب برای مکالمه، آمادگی و تسلط نسبت به موضوع، تمرین وتکنیک های ویژه برای بهبود برقراری ارتباط و کاربرد زبان بدن مطرح شد.

باستانی در این نشست صمیمانه با اشاره به کتاب های مورد علاقه اش گفت: بیشتر کتاب‌های شعر را دوست دارم. چرا که به نظرم شعر کاربردی تر است تخیل و تامل دارد، در حالیکه داستان اینطوری نیست. نویسنده داستان خط سیری که برایت در نظر گرفته را میخوانی تا به همان نتیجه ای برسی که نویسنده در ذهنش داشته است، شاید نویسنده شعر هم این هدف را داشته باشد ولیکن به قول سعدی «همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی» در واقع هر طور که دوست داشته باشیم می‌توانیم با این شعر ارتباط برقرار کنیم و آن را به پدر، مادر به محبوب خود و سیر درعرفان ملکوت وصل کنیم.

این محفل کتاب فرصتی برای مخاطبان علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتابخوانی است تا با نویسندگان و افرادی که فعال حوزه کتاب به شمار می‌روند از نزدیک به گفت‌وگو بپردازند و طرح مسائل خود را در زمینه کتاب داشته باشند.

اسماعیل باستانی: کتاب شعر کاربردی‌تر از کتاب داستان است

پاتوق کتاب تاکنون میزبان نویسندگان و فعالان حوزه کتاب همچون مصطفی رحماندوست، احمد ابوالفتحی، الهام فلاح، مالک شجاعی‌جشوقانی، حمیدرضا شکارسری، علیمردان گلی و محیا ساعدی بوده است. این هفته نیز پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران میزبان اسماعیل باستانی شاعر و نویسنده استپاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران با اجرای مجریان، مرتضی پرنیان و مهسا شمسیان پیرامون شعر و ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسالان، یکشنبه های هر هفته از ساعت 17 برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما