پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۶۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما از برگزاری بزرگترین اجتماع موسیقی و شعر رسانه ملی طی آبان ماه سال جاری در شهر زیباکنار خبر داد.
رسانه ملی بزرگ‌ترین همایش «شعر و موسیقی» را برگزار می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،علیرضا قزوه مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صداوسیما ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه فعالیتی خود بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته طی روزهای چهارم، پنجم و ششم آبان‌ماه سال جاری بزرگترین اجتماع شعر و موسیقی کشور توسط دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صداوسیما برگزار می‌شود. در این همایش ۲۰۰ شاعر از سراسر کشور به همراه تعدادی از هنرمندان موسیقی، مسئولان موسیقی صداوسیمای استان‌ها و ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما حضور ویژه‌ای خواهند داشت که طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از آن اعلام می‌شود.

خبرگزاری مهر افزود: وی با اشاره به اینکه در این همایش رئیس رسانه ملی و سایر مدیران ارشد سازمان صداوسیما نیز حضور خواهند داشت، گفت: این اجتماع به اعتقاد من یکی از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای ادبی، هنری و موسیقایی سال جاری خواهد بود که تا به امروز کمتر شاهد برگزاری آن بوده‌ایم. بر همین چارچوب بر اساس دعوتی که از مدیران استانی دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صورت می‌گیرد، مهمانان مدعو در مجموعه زیبا کنار به اجرای برنامه‌های مختلف موسیقایی و ادبی و برگزاری نشست‌های تخصصی و پژوهشی می‌پردازند.

قزوه درباره دیگر فعالیت‌های دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما هم توضیح داد: ارکستر سمفونیک صدا و سیما در طول ۱۲ ماه حدود ۱۲ اثر در حوزه دینی و ملی – میهنی اجرا کرده که در طول هر ماه حدود ۸ جلسه تمرین دارند. در هر ماه یک اجرای ملی هم دارند بر همین اساس تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک علاوه‌بر اجراهای ملی، اجراهای جهانی هم داشته باشیم چون ارکستر سمفونیک صدا و سیما از قابلیت خوبی برخوردار است و شاید پرکارترین ارکستر کشور باشد.

مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صدا و سیما افزود: همزمان با این روزهای عزیز و گرامی ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما قطعه‌ای را به مناسبت اربعین اجرا می‌کند. این در حالی است که ما برای مناسبت‌های دیگر برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید قطعه‌ای برای جزیره کیش اشاره داشت در این چارچوب تولید قطعات مختلف به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بهار و نوروز سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌های ماست که ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما را تبدیل به یکی از فعال‌ترین ارکستر های کشور کرده که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه صورت داده‌ایم شرایطی را برای درخشش ارکستر در ابعاد جهانی مهیا کنیم. چرا که این مجموعه موسیقایی به واسطه تلاش عبدالرضا صفایی مدیر ارکستر، آرش امینی رهبر و مدیر هنری ارکستر و نوازندگانش می‌تواند در ردیف بهترین و باکیفیت‌ترین ارکسترها قرار گیرد.
نظر شما