جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۲۶۹۴۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
فرهنگسرای امام (ره) با ویژه برنامه های میدانی و مجازی به استقبال چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس می‌رود
برنامه های  فرهنگسرای امام (ره) در هفته دفاع مقدسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ویژه برنامه های میدانی و مجازی فرهنگسرای امام (ره) به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اعلام شد.

در این هفته برنامه "دیدار" با موضوع بازدید از خانواده معظم شهدا  که شامل هفت خانواده شهید در هفته دفاع مقدس خواهد بود و با هدف تکریم و بزرگداشت ایثارگری های شهدای جنگ تحمیلی است، در دستور فعالیت این فرهنگسرا قرار گرفته است.

اکران فیلم های منتخب دفاع مقدس در سالن نمایش فرهنگسرا با عنوان "سینما نظر" هم دومین برنامه میدانی خواهد بود که  از سوی این فرهنگسرا اجرا می شود. " خداحافظ کرخه "  عنوان نمایشگاه  کتاب های دفاع مقدس است که با ارائه عناوین متعدد و متنوعی از کتاب های رمان، خاطره و تاریخ نگاری جنگ در خدمت شهروندان خواهد بود.

همچنین برنامه های مجازی فرهنگسرای امام (ره) در هفته دفاع مقدس عبارتند از یک فوتوکلیپ به نام "اولین های سینمای دفاع مقدس" که به چگونگی آغاز و شکل گیری ژانرهای گوناگون سینمای جنگ می پردازد.

"یادآور" شامل بیانات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در باره دفاع مقدس و "ما ملت امام حسینیم" با موضوع خوانش وصیت نامه سردار دلها، موشن گرافی "چهل داستان" شامل شرح زندگی سرداران شهید، "مصاف" با محتوای عکس نگاشت از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، "هنر انقلاب" با موضوع مروری بر هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، "رصد" شامل موشن گرافی در باره نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به دفاع مقدس، "انعکاس" که بازنشر ویدئوکلیپ های گفتگو با نویسندگان و شخصیت های فرهنگی و سیاسی در باره دوران دفاع مقدس را در بر می گیرد، "روایت پرواز" که عکس نگاشتی از روایت دفاع و دیدگاههای شهید مرتضی آوینی است، از دیگر برنامه های چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس این فرهنگسرا هستند.

چند محصول مجازی دیگر از جمله "رخداد" که یک فوتوکلیپ از اتفاقات هفته نخست تهاجم ارتش عراق به ایران می باشد، "به وقت مطالعه" با معرفی کتاب های "صحیفه دفاع"، روزشمار بیانات امام خمینی (ره) در زمان جنگ برای سال های 1359 تا 1368   و همچنین دو ویدئو کلیپ با عناوین "هیهات منا الذله" و "مردان بی ادعا" حاوی فیلم های کوتاهی در باره دفاع مقدس از دیگر برنامه های این فرهنگسرا خواهد بود.

ساعات بازدید از نمایشگاه کتاب خداحافظ کرخه از ساعت 9 صبح تا 14 بوده و علاقمندان جهت استفاده از این برنامه ها می توانند به نشانی خیابان شهید باهنر، بین جماران و سه راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی مراجعه و جهت بازدید از برنامه های مجازی به اینستاگرام فرهنگسرای امام (ره) به نشانی مراجعه فرمایند.   Imam.cultural. center                  
                               

نظر شما