پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۶۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ویژه برنامه قلم مقاومت رمان«رومی روم» نوشتۀ حسین زحمتکش زنجانی چهارشنبه 6 مهرماه ساعت 10 در فرهنگسرای خانواده رونمایی می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ «رومی روم» ماجرایی درهم‌تنیده است از دو شخصیت ایرانی و عراقی که وجه اشتراک‌شان، حضور در بزرگترین جنگ کلاسیک تاریخ معاصر است؛ جنگی که البته با پیروزی جبهۀ حق به پایان رسید و ثمرات آن نیز تا اکنون ادامه دارد و با توجه به رابطۀ برادرانۀ مردمان ایران و عراق که که مناسبات مذهبی، فرهنگی و سیاسی نزدیکی با هم دارند، دنیا به چیزی جز این نمی‌تواند شهادت بدهد. از این دو شخصیت، آنکه در جبهۀ ایران است، بسیجی است و آن‌که در جبهۀ مقابل می‌جنگد، بعثی. تفاوت دو دیدگاه، از زمین تا آسمان است و اتفاقاً این دو هم بار روایت داستان را به‌طور موازی، یکی در میان بر دوش می‌کشند.
«حاج ارسلان»، رزمندۀ دوران دفاع مقدس که از اول تا آخر جنگ (از ایستگاه هفت آبادان تا عملیات مرصاد)، در صحنۀ نبرد حضور داشته، الان در اواخر دهۀ نود (سال ۱۳۹۸ هجری شمسی) شصت و چند سال سن دارد و تصمیم می‌گیرد برای برآورده کردن نذرش، عازم راهپیمایی اربعین شود و...
«رومی روم» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، در ۲۸۶ صفحه توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به‌تازگی روانۀ بازار شده ‌است.
این نشست ادبی با حضور جمعی از علاقه مندان به ادبیات و مولف کتاب در قالب برنامه گنجینه خانواده با مشارکت انتشارات بین الملل و شهرداری منطقه 6 برگزار می شود.
علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88706869 تماس بگیرند.
نظر شما