پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۰۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از خانواده شهیدان رفیعی و عدنانی در قالب ویژه برنامه «مهر آیین» برگزار می‌شود.
تجلیل از خانواده شهیدان رفیعی و عدنانی در ویژه برنامه مهر آیین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  ویژه برنامه«مهر آیین»، مراسم تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره گنجینه‌های هشت سال دفاع مقدس است که به همت مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برگزار می‌شود.
فرهنگسرای اندیشه به منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا و معرفی الگوهای ناب نهفته در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس، ویژه برنامه «مهر آیین» را با حضور در منزل خانواده شهدا برگزار می‌کند. در این برنامه ضمن تقدیر از صبر و پایداری این خانواده‌ها که فرزندشان را در راه امنیت مردم تقدیم کردند، خاطرات یادگاران دفاع مقدس از زبان نزدیکان آنان روایت می‌شود؛ هم‌چون هدیه‌ای به رسم یادبود به آنان اهدا می‌شود.
جدیدترین اجرای برنامه «مهر آیین» همزمان با هفته دفاع مقدس در منزل خانواده شهیدان هوشنگ رفیعی و ناصر عدنانی برگزار می‌شود. کارکنان و عوامل مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 با حضور در منزلشان از والدین این شهیدان والامقام تقدیر می‌کنند.
شهید ستوان یکم توپخانه، هوشنگ رفیعی تیر ماه 1338 در روستای اشلق از توابع شهرستان میانه دیده به جهان گشود. در دامن پدر و مادری مومن و متعهد پرورش یافت، تحصیلات دوران ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رسانید. پس از کسب دیپلم ریاضی با توجه به علاقه خاصی که به لباس مقدس سربازی داشت در سال 1357 وارد دانشکده افسری گردید. از مسئولیت هایی که شهید در طول خدمت خود در این لشکر عهده دار بود می توان به معاون فرمانده آتشبار و همچنین فرمانده آتشبار دوم گردان 329 ذکر کرد.
شهید هوشنگ رفیعی در تاریخ 21/05/1364در یکی از مأموریت های رزمی در منطقه اشنویه بر اثر سقوط هلی کوپتر از ناحیه سر مجروح گردید و در درمانگاه قرارگاه حمزه سیدالشهداء ندای حق را لبیک گفت و به دیدار معبود و آرزوی دیرینه اش که همان شهادت بود رسید.
شهید ناصر عدنانی در 31 خرداد ماه سال 1345 در تهران پا به عرصه هستی نهاد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم انسانی ادامه داد و به عضویت ارتش درآمد.
این شهید گرانقدر سرانجام در 27 شهریور ماه سال 1366 در سن 21 سـالگی حوادث ناشی از درگیری در حاج عمران به مقام والای شهادت نایل گشت.

این ویژه برنامه روز چهارشنبه 6 مهرماه ساعت 11 با همکاری شهرداری منطقه 7 برگزار می‌شود.
نظر شما