پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۰۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار فراخوان «سیزدهمین» دوره این رویداد سینمایی را در پنج بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جوایز مردمی»، «فیلم ما»، «اکران مردمی» و «قصه ما» اعلام کرد.
انتشار فراخوان جشنواره مردمی فیلم عمار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،در این دوره جشنواره فیلم عمار، آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماآهنگ، تولیدات تلویزیونی، فیلم ما و فیلمنامه و در موضوعات «رویای ایرانی»، «نقد درون‌گفتمانی» «حافظه ملی»،«جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه۸۸» با هم به رقابت می‌پردازند. 
براساس این فراخوان، هنرمندان تا ۲۰آبان فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اثر خود در پایگاه جشنواره و تحویل اثرشان به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. جشنواره مردمی فیلم عمار که وامدار کوشش‌های زنده‌یاد نادر طالب‌زاده است، با هدف نزدیک‌سازی تولیدات سینمایی به زندگی و دغدغه‌های واقعی مردم، بخش «فراخوان جوایز مردمی» را از دوره نهم جشنواره آغاز کرده است. در بسیاری از شهرها و روستاهای کشورمان، سوژه‌ها و ماجراهای واقعی وجود دارد که اغلب آنها از دید فیلمسازان پنهان مانده است. مخاطبان جشنواره عمار طی این سال‌ها، با معرفی سوژه و در‌نظر گرفتن هدایای مادی یا معنوی، سعی کرده‌اند فیلمسازان را از سوژه‌های بدیع و جذاب نقاط مختلف کشورمان مطلع کنند. از این‌رو جشنواره عمار تلاش می‌کند در رویدادهای دائمی فصلی، فرصتی را برای ضریب گرفتن و دیده شدن این سفارش‌های مردمی فراهم کند. 
به گزارش جام جم ،در این دوره هم جشنواره از تمامی مخاطبان (تشکل‌های مردمی، مؤسسات و افراد حقیقی) دعوت می‌کند موضوعات و دغدغه‌های مدنظر خود را در حوزه تولید آثار، در قالب فراخوان‌ از سینماگران بخواهند و به فیلمسازانی که بهترین اثر را در این موضوعات تولید کرده‌اند هدیه‌ای مادی (نقدی و غیرنقدی) یا معنوی اختصاص دهند. دبیرخانه جشنواره، فراخوان تفصیلی جوایز مردمی را در هفته‌های آتی منتشر خواهد کرد. 
در بخش «فیلم ما» (نهضت مردمی تولید محتوا) هم عموم مردم (به‌خصوص نوجوانان) می‌توانند با هر نوع دوربین تصویربرداری یا تلفن همراه از سوژه‌های محیط زندگی خود فیلم بسازند و در رقابت شرکت کنند. جهت تولید یک اثر بهتر، علاقه‌مندان می‌توانند از جزوه آموزشی آماده شده به این منظور کمک بگیرند. دبیرخانه جشنواره در این بخش، فراخوان تفصیلی با موضوعات اختصاصی را منتشر خواهد کرد. تاکنون فیلم‌‌های جشنواره عمار در محل‌‌های مختلفی مثل مسجد، مدرسه، دانشگاه، سینما، فرهنگسرا، خانه شهید، پارک، هیأت، پایگاه بسیج و... اکران شده است. همچنین امکان برگزاری اکران جمعی مجازی برای مراکز و فعالان فرهنگی فراهم است. دبیرخانه جشنواره برای سیزدهمین دوره از کسانی که علاقه‌‌مند به اکران فیلم‌‌های جشنواره در محافل و مراکز مرتبط خود هستند دعوت می‌کند تا از طریق تارنمای جشنواره، در بخش اکران مردمی ثبت‌نام کنند. آثار نهایی و منتخب بخش مسابقه در دی ماه امسال در سینما فلسطین تهران به ‌صورت حضوری و به‌طور برخط در بسترهای اکران مجازی برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید. همچنین زمان اکران‌های مردمی فیلم‌های منتخب هم در همه شهرها و روستاهای کشور به‌صورت حضوری و مجازی از آذر ۱۴۰۱ تا پاییز ۱۴۰۲ خواهد بود.‌

نظر شما