چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره در روزهای جمعه و شنبه 8 و 9 مهرماه جاری با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،"پنجمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره" با حدود 60 میهمان از 4 قاره آسیا، افریقا، اروپا و امریکا در روزهای جمعه و شنبه (8 و9 مهرماه) برگزار می شود.
 
طبق برنامه در روز جمعه 8  مهر ماه (در دو نوبت صبح و عصر)کمیسیون های تخصصی در 4 موضوع مقاومت، تحریم، آپارتاید صهیونیستی و شبکه سازی فعالیت ها در ساختمان مرکزی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران واقع در  ضلع شمالی بلوار کشاورز- نبش خیابان دائمی  برگزار می شود.
 
همچنین در صبح روز شنبه 9 مهر ماه، اجلاس اصلی در تالار خلیج فارسِ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی با حضور میهمانان خارجی، سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان مجلس، شخصیت های سیاسی و فرهنگی و فعالان حوزه فلسطین و مقاومت برگزار می شود.
 
«محمد الدره» کودک ۱۲ ساله شهید فلسطینی است که در ۹ مهر سال ۱۳۷۹ شمسی در حالی که در پشت پدر پناه گرفته بود و در عین حال تلویزیون فرانسه مشغول پخش مستقیم صحنه بود، تعمدا از سوی نظامیان صهیونیست هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و شهید شد .با مصوبه مجلس شورای اسلامی روز شهادت این نوجوان فلسطینی بعنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
نخستین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در مهرماه ۱۳۹۶ شمسی برگزار شده بود.

نظر شما