پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران به صورت هفتگی یکشنبه‌ها، با حضور علاقه‌مندان به کتاب برگزار می‌شود. این محفل کتاب فرصتی برای مخاطبان به ویژه کودکان نوجوانان علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتابخوانی است تا با نویسندگان و افرادی که فعال حوزه کتاب به شمار می‌روند از نزدیک به گفت‌وگو بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای خاوران روز یکشنبه 15 آبانماه ساعت 15 میزبان شاعر و نويسنده امير محمدي بود. وی در دو حوزه فارسي و كردي صاحب اثر است.  مجموعه شعری از این نویسنده به نام «انار خط» تا کنون منتشر شده است.  همچنین مجموعه شعر کوردی سپید مراحل انتشار خود را می گذراند.
امير محمدي متولد سال 1359 در سرپل‌ذهاب در استان كرمانشاه است. تحصيلات وي در زمينه عمران تا درجه دكتري است؛ امّا از نوجواني تا كنون با شعر همنشين و هم‌راز است.
وي چندين مجموعه چاپ شده و در دست چاپ دارد.
كتاب «انار خط» آخرين مجموعه شعري است كه از وي به چاپ رسيده است. اين مجموعه حاوي يك صد رباعي است. نوگرايي، نگاه تازه به فرم و محتوا و استفاده از زبان امروز از ويژگي‌‌هاي رباعيات محمدي در اين مجموعه است. «انار خط» به خوبي سير پيشرفت يا تغيير نگاه به رباعي را هم در سبك شخصي شاعر و هم در سير اين قالب در زبان امروز به‌خوبي نشان مي‌دهد. محتواي اين رباعيات نيز علاوه بر موضوعات حاكم بر اين قالب نظير عشق و لوازم آن، رمانتيسم اجتماعي و رخدادهاي وقت اجتماع در روزگار شاعر است.

پاتوق کتاب تاکنون میزبان نویسندگان و فعالان حوزه کتاب همچون مصطفی رحماندوست، احمد ابوالفتحی، الهام فلاح، مالک شجاعی‌جشوقانی، حمید سلیمی، حمیدرضا شکارسری و اسماعیل باستانی، مریم عزیزی، رفیع افتخار و ... بوده است. این هفته نیز پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران میزبان امیر محمدی شاعر و نویسنده است.
علاقه‌مندان‌ برای حضور در پاتوق‌ کتاب فرهنگسرای خاوران می توانند ساعت 15 به فرهنگسرای خاوران ساختمان مرکزی طبقه اول معاونت آفرینش و اجرا  مراجعه کنند.


مطالب مرتبط
نظر شما