پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۸۴۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: این رویداد پس از حضور در کربلا به استان‌های یزد و فارس سفر کرد و اکنون برای برگزاری بخش صحنه‌ای به جوار حرم امام رضا(ع) می‌رود.
جشنواره تئاتر مقاومت با بیش از ۵۰۰ هنرمند از کربلا به مشهد رسیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، محراب محمد زاده  افزود: این دوره از جشنواره پس از گذر از کربلا، نجف‌اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین، استان یزد و استان فارس، اکنون به مشهد و جوار حرم حضرت امام رضا(ع) رسیده است.

هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با شعار «در گستره ایران و کشورهای اسلامی» طرح‌ریزی و در حال اجراست. ما تلاش کردیم بیش از هر زمان دیگر به عدالت فرهنگی بیاندیشیم و جریان تئاتر مقاومت را با همراهی بیش از ۵۰۰ هنرمند تئاتر کشور در استان‌های مختلفِ کشور و دیگر کشورها رونق دهیم

به گزارش ایرنا از انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت درباره سه بخش دیگر این جشنواره که در هفته‌های آینده برگزار می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری بخش دوم بین‌الملل و اجرای آثار تئاتر مقاومت در دو کشور دیگر به صورت کامل انجام شده است. در صورت فراهم بودن شرایط، این اجراها تا پایان آذر ۱۴۰۱ در دو کشور دیگر به صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: بخشی دیگری که به صورت مجزا برگزار خواهد شد، بخش مربوط به نمایش‌نامه نویسی است. این بخش اختتامیه‌ مجزایی دارد که در آنجا برگزیدگان را معرفی می‌کنیم. اگر شرایط مالی به ما اجازه بدهد، در کنار معرفی برگزیدگان این بخش، ورکشاپ چند روزه نمایش‌نویسی را با حضور بزرگان این عرصه برگزار خواهیم کرد.

محمدزاده گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت بخش «تله تئاتر» هم داریم. آثار پذیرفته شده در این بخش در مرحله پیش تولید قرار دارند. تلاش دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت این است که در اواسط دی‌ ماه و همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی این آثار از رسانه ملی برای مردم پخش شوند.

 بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از ۱۲ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور ۱۴ گروه تئاتری در مشهد برگزار می‌شود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به دبیری سیدوحید فخرموسوی از تابستان سال جاری کار خود را با برگزاری بخش نخست بین‌الملل در عراق و همزمان با راهپیمایی اربعین آغاز کرد.

در ادامه بخش اجراهای خیابانی در یزد و پس از آن بخش اجراهای رادیو تئاتر در شیراز برگزار شد. اکنون بخش صحنه‌ای این رخداد با حضور ۱۴ گروه و ۲۰۰ هنرمند تئاتر در مشهد مقدس رسیده است. اجراهای این بخش از ۱۲ تا ۱۵ آذر در مشهد روی صحنه می‌روند.

نظر شما