پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۵۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
اثر احمدرضا سهرابی هنرمند و کاریکاتوریست شیرازی به کتاب سال شانزدهمین جشنواره کارتون مطبوعات جهان (World Press Cartoon) کشور پرتغال راه یافت.
اثر هنرمند شیرازی به کتاب سال جشنواره کارتون مطبوعات جهان راه یافتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این جشنواره که از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی کارتون به شمار می‌رود در شهر کالداس پرتغال برگزار می‌شود که با موضوع بررسی وقایع و حوادث سال، کارتون‌های برتر مطبوعات جهان را بررسی و انتخاب می‌کند.

ایرنا افزود: سهرابی در این اثر خود نگاهی به وقایع و اتفاقات افغانستان در سالهای اخیر دارد که منجر به تهاجم طالبان به این کشور شد.

احمد رضا سهرابی که ۲۵ سال سابقه همکاری با روزنامه‌های ایران از جمله آئینه جنوب بوشهر، همشهری، اعتماد و فرهیختگان را در کارنامه خود دارد هم اینک کارتونیست روزنامه ایران و کارتونیست، خبرنگار و دبیر گروه خبر روزنامه عصر مردم شیراز است.

دبیری چندین جشنواره بین‌المللی کارتون، داوری مسابقه بین‌المللی کارتون سوریه ۲۰۲۱، دیپلم افتخار و جایزه اول ششمین جشنواره بین‌المللی کارتون لبخند دریای نووراسیسک روسیه در ۲۰۲۱، جایزه عالی دهمین مسابقه بین‌المللی کارتون و تصویرگری محیط زیست چین ۲۰۱۴، جایزه اول نخستین جشنواره روزنامه‌ نگاران جوان ایران در سال ۷۵، جایزه اول جشنواره مطبوعات خلیج فارس در سال ۹۰ و افزون بر ۴۰ جایزه ملی و بین‌المللی دیگر از جمله افتخارات احمدرضا سهرابی در حوزه کارتون و مطبوعات است.
نظر شما