پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
درآستانه دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت
در سلسله برنامه زرین قلم و با هدف رونمایی از کتاب «اون ور دنیا» به نویسندگی سه نوقلم دهه نودی از 10 هنرمند نوجوان دهه هشتادی و نودی در بخش های مختلف هنری تجلیل شد.لیلی فیروز ویراستار و مربی کودکان گفت : استعداد زیادی داریم ولی اینکه این استعدادها کشف و دیده شوند موقعیتش فراهم نمی شود و عزیزانی که این موقعیت را فراهم می کنند بودنشان ارشمند است .
تجلیل از 10 هنرمند دهه 80 و دهه 90 در فرهنگسرای رسانه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امروز پنجشنبه و در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور اساتید، هنرجویان تعدادی از دوستداران هنر و خانواده های آنان از کتاب داستان «اونور دنیا» به نویسندگی خانم ها آدلیا غریب دوست، مه سیما قاسمی و زینب شمسی رونمایی شد. 
برپایه این گزارش، این افراد از هنرآموزان مدرسه تخصصی رسانه و زیر نظر استاد لیلی فیروز بودند که با فراگیری نحوه درست داستانویسی به سبک استاد ابوالفضل درخشنده اقدام به نوشتن و سپس چاپ کتاب کردند.نویسندگان این کتاب از متولدین اوایل دهه نود بودند.

مهدی شکیبایی رییس فرهنگسرای رسانه در این مراسم گفت :   پیش از این نشست های ادبی و فرهنگی با عنوان زرین قلم و در قالب برنامه های رونمایی کتاب، تجلیل از نویسندگان و نقد و بررسی کتاب و... در فرهنگسرای رسانه برگزار شده است و  این برنامه  267 نشست ادبی محسوب می شود وی ادامه داد ؛  قرار بر این شد که تجلیل از نوقلمی های دهه 90 و 80 نیز به این سری نشست ها افزوده شود تا با ایجا فضا  و امکانات مناسب بتوانیم رویداد واتفاق فرهنگی را در مسیر ادبیات و فرهنگ در نسل جوان شاهد باشیم .

 لیلی فیروزفر ویراستار و مربی داستان نویسی  ضمن اهمیت به شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان گفت : داستان نویسان با عمل داستانی و نوشتن  انگیزه و نیت و هدفشان را  به خواننده نشان می دهندو اینکه این هنرجویان دهه 80 و 90  در شرایط مختلف و شاید مشکل  در این کلاس ها شرکت کردند نشان  از این است که هدف و استعدادشان برای خانواده و خودشان دارای اهمیت است .
فیروز فر ادامه داد؛ این جلسات و نشست ها بسار مفید و موثر است و جای قدردانی دارد و امیدوارم این زنجیره ادامه داشته باشد.

ابوالفضل درخشنده  نویسنده ادبی ضمن اشاره به سختی های کار و تاکید بر پشتکار در هر کار گفت : هر اتفاق هنری در قالب نویسندگی و موسیقی و ... سختی های خودش را دارد تا به عرضه و ارائه آن اثر می رسد.
کسی که هنری دارد نیاز به خودنمایی ظاهری نداردو کسی که هنر مند است با ابزار هنر صحبت می کند و نیاز به تحسین دیگران ندارند ، زیرا که  هنر را درذات خود درونی کرده است.
 درخشنده خطاب به نویسندگان نوجوان گفت :  این اتفاق برای شما بسار مهم است ولی نگذارید  غرور بر شما غلبه کند و همچنین نگذارید افرادی در این راه مایوستان کنند.
وی ادامه داد حضرت علی (ع) فرموده اند : (اگر امروزتان مثل دیروز باشد ضررکردید) با توجه به این آیه شخصیت  شما در حال تکامل و رشد است اگر نقدی است  آن را بپذیرید زیرا آن نقد برای بهترشدن و پیشرفت کار شماست .
 درخشنده در انتها اضافه کرد ؛ امیدوارم سازمان فرهنگی هنری با آموزش بتواند زمینه را برای  آفرینش های هنری فراهم کند زیرا  درآینده مهندسی فرهنگ کشور به هنر و قلم این نویسندگان نیاز دارد.

 در جریان این برنامه هنرنمایی های متعددی از سوی تعداد دیگری از هنرجویان مدرسه تخصصی فرهنگسرای رسانه که از متولدین دهه هشتاد و 90 بودند انجام شد.

در پایان این مراسم از 10 هنرآموز نوجوان دهه نود و دهه 80 که به اجرای برنامه زنده در این مراسم پرداختند با اهدای لوح و جوایزی توسط رئیس فرهنگسرای رسانه تجلیل شد.

نوجوانان تجلیل شده در فرهنگسرای رسانه در حوزه های مختلف هنری به شرح زیر است:

1- آدلیا غریب دوست -نویسنده - متولد 1390

2- مه سیما قاسمی - نویسنده - متولید 1391

3- زینب شمسی - نویسنده - متولد 1391

4- کوثر شکیبائی- گویندگی و اجرا- متولد 1388 

5- سامیار اکبر زاده - نقاشی و نوازندگی- متولد 1386

6- ستایش درخشنده - شاهنامه خوانی-  متولد 1391 

7- کورش گرجی - آواز سنتی - متولد 1390 

8- کارن صفائی نائینی- تک نوازی تنبک - متولد 1393 

9- النا امینی - دوبله - متولد 1391 

10- ریحانه گنجی پور- قرائت قرآن - متولد 1394

تجلیل از 10 هنرمند دهه 80 و دهه 90 در فرهنگسرای رسانه

انتهای پیام /


  
نظر شما