شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۹۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۷ بهمن ماه با حضور مدیران هنری و جمع کثیری از هنرمندان در موسسه صبا فرهنگستان هنر افتتاح شد.
آغاز پانزدهمین «تجسمی فجر»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه ۷ بهمن ماه با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری و سینمایی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره پانزدهم و جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت و جوان در موسسه صبا آغاز به کار کرد.

خبرگزاری مهر افزود: در این مراسم، محمدعلی رجبی، سیدمصطفی زراوندیان دبیر بخش تجسم هنر (فجر استان‌ها)، سیدمسعود شجاعی طباطبایی داور و کیوریتور بخش کارتون و کاریکاتور، محمدرضا میری دبیر بخش «قله‌ها»، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، قربانعلی اجلی، علی اشرف صندوق آبادی، حسین عصمتی، طاهر شیخ الحکمایی و… حضور داشتند.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: همانطور که استحضار دارید رویکرد این دوره از جشنواره و نمایشگاه آثار، «هنر متعالی» است و نمایشگاه آثار جشنواره پانزدهم در سه بخش «طوبای زرین»، «تجسم هنر» و «قله‌ها» به معرض نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه آثار این دوره جشنواره تجسمی فجر، ۴۴۰ اثر منتخب در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری از ۲۷۴ هنرمند به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بخش «قله‌ها» بخش امیدبخشی و نگاه به آینده است و امیدواری است که هنر هم می‌تواند به هنرمند بدهد و هم به مخاطبان اثری که آن را تماشا می‌کنند.

سهرابی همچنین بیان کرد: افتتاحیه امروز یک ترکیب بسیار زیبا از آثار بسیار اصیل ایرانی اسلامی و هنر مدرن است و این تلفیق باعث شده این نمایشگاه خلق شود. جا دارد از همه هنرمندان عزیز کشورم چه آنهایی که آثارشان انتخاب نشد و چه آنهایی که آثارشان انتخاب شد، تشکر کنم. این رویداد بزرگ را هنرمندان آفریدند و برگ زرین دیگری از هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی در دوره پانزدهم ورق خواهد خورد.

به گزارش مهر، آثار منتخب پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه‌های ممیز، خیال، خیال شرقی، آیینه و نگارخانه ملی موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شده است. همچنین امسال در بخش تجسم هنر یا فجر استان‌ها، ۳۲ استان کشور با حضور ۵۵۰ هنرمند مشارکت دارند.

نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸ بهمن امسال ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند همه روزه به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پنجم اسفندامسال برگزار خواهد شد.
نظر شما