پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
فرهنگسرای خاتم(ص) به مناسبت سالروز عروج شهید برگزار می‌کند
در آستانه سالروز شهادت شهید قرآنی مدافع حرم علی سلطان‌مرادی، مراسم تکریم خانواده این شهید والامقام در قالب ویژه‌برنامه مهرآیین برگزار می‌شود.

تکریم خانواده شهید قرآنی مدافع حرم علی سلطان‌مرادی در ویژه‌برنامه مهرآیینبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهید مدافع حرم علی سلطان مرادی ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، در درگیری با تروریستها و تکفیریها در منطقه «کفر نساج» واقع در شمال غرب درعا سوریه به شهادت رسید و پیکر او پس از 3 سال و نیم به کشور بازگشت.

به گفته همسر شهید، او با رمز یا حسین(ع) وارد میدان مبارزه شد و آنطور که همرزمان شهید روایت کرده اند، بر اثر اصابت گلوله به چشمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی سلطان مرادی، برادر شهید می‌‌گوید: علی شهید قرآنی است و از استادان قرآنی کشور محسوب می‌شد. او به همراه چند نفر از دوستانش دارالقرآنی تأسیس کرد و در آنجا به تدریس و تفسیر قرآن مشغول بود.

به گفته وی، شهید علی سلطان مرادی زیاد مطالعه می‌کرد و به 3 زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی مسلط بود. او مترجم کتاب بود و از نیروهای متخصص در محل کارش محسوب می‌شد.

از شهید علی سلطان مرادی یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

ویژه برنامه مهرآیین با حضور رییس و کارکنان فرهنگسرای خاتم(ص) روز دوشنبه دهم بهمن ماه جاری در منزل آن شهید در منطقه 18 برگزار می‌شود.

نظر شما