پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۳۰۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
در بازدید از خبرگزاری فارس عنوان شد
اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 و رئیس فرهنگسرای رویش گفت :گستره بی انتهای فضای مجازی و امکان دسترسی نوجوانان به انواع مطالب، تصاویر ، فیلم ها و سرگرمی های مجازی ممکن است منجر به کاهش مشارکت های اجتماعی و مدنی شده و بر مهارت های اجتماعی آنها تاثیر منفی داشته باشد.

خاکزیز تفکر، خاکریز حساسی استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،اکبر بختیاری در ویژه برنامه سایه روشن که با حضور جمعی از نوجوانان در محل خبرگزاری فارس برگزار گردید گفت :حضور طولانی مدت در فضای مجازی می تواند به فرهنگ پذیری اشتباه ،جامعه پذیری ناقص و تاثیرپذیری افراطی از هنجارها و ارزش های حاشیه ای در عرصه های مختلف ارتباطی و اجتماعی منجر شود و از طرفی با کاهش حضور نوجوانان و جوانان در بستر خانواده ،میزان اعتماد آنها به این نهاد مهم اجتماعی کم شود . این امر درنهایت منجر به از بین رفتن یکی از مهمترین کارکردهای خانواده یعنی رفع سوالات ، شبهات و مشکلات فرزندان شود.

رئیس فرهنگسرای رویش در ویژه برنامه سایه روشن که با هدف تبیین سواد رسانه ای و حفظ سلامت جامعه با ایمن نگه داشتن نوجوان به عنوان نسل آینده ساز از فضای ناامن مجازی برگزار شده بود افزود :در دوران حاکمیت امپراطوری رسانه ها ،تشخیص اخبار درست از نادرست بسیار دشوار است و در این مسیر لازم است از کارشناسان خبره کمک گرفت و با مطالعه در این زمینه مسیر درست را انتخاب کنیم تا بعنوان یک مخاطب بازیچه ی خبر سازان رسانه های دروغین نشویم .


وی افزود :در دنیای امروز صرفا خاک و جغرافیا تصرف نمی شود بلکه این ذهن ها و افکار است که تصرف می گردد و خاکریز تفکر ، خاکریز حساسی است و نوجوانان باید بیاموزند که چگونه از حریم فکر و اندیشه خود مراقبت نمایند..

در ویژه برنامه سایه روشن که با حضور جمعی از نوجوانان منطقه 9 توسط فرهنگسرای رویش و با همکاری و مشارکت خبرگزاری فارس برگزار گردید ، کارشناسان خبرگزاری فارس نیز به تبیین سواد رسانه ای و جنبه های مختلف خبر سازی توسط رسانه های غربی پرداختند و اخلاق رسانه ای و تاکید به مطالعه و جامع اندیشی را از لوازم ورود به عرصه رسانه بویژه فضای مجازی دانستند.

در پایان بنا شد زمینه حضور نوجوانان و جوانان علاقه مند به رسانه با میزبانی خبرگزاری فارس و سایر خبرگزاری ها فراهم گردد.





نظر شما