پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
حسین شکیب‌راد با حضور در ویژه‌برنامه باشگاه امید شبکه تلویزیونی امید به توصیف جزییات جشنواره «نوجوونیم» پرداخت.
رویکرد جشنواره، کشف رویش‌های انقلاب است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین شکیب‌راد دبیر رسانه ای جشنواره «نوجوونیم» و رییس فرهنگسرای رازی در ویژه‌برنامه باشگاه امید شبکه تلویزیونی امید، با اشاره به برگزاری دو دوره‌ کشوری این جشنواره اضافه کرد: جشنواره «نوجوونیم» امسال و پس از برگزاری دو دوره‌ کشوری، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سطح استان تهران برگزار می‌شود و بخش‌هایی نظیر محورهای ورزشی و فناوری نیز به این جشنواره اضافه شده است.
وی افزود: هدف این جشنواره کشف استعدادهای نوجوانان در عرصه‌های هنری، رسانه‌ای، فرهنگی، ادبی و ... است و رویکرد ما در این جشنواره این است که در ایام دهه فجر، رویش‌های انقلاب را کشف کنیم.
شکیب‌راد رویکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه نوجوانان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یک اتفاق خوبی که در سازمان فرهنگی هنری رقم خورده است، رویکرد جدی نسبت به حوزه نوجوانان است و ما اخیرا هم شاهد رویدادها و اتفاقات اثربخش و خوبی در این حوزه بوده‌ایم. این جشنواره هم با همین نگاه به سراغ نوجوانان رفته است و امیدواریم برای سایر استان‌ها هم نمونه‌ای باشد تا به کشف استعدادهای استان خود بپردازند.
رییس فرهنگسرای رازی با اشاره به امکانات موجود در فرهنگسراها گفت: عدم حمایت و پیگیری از نوجوانان برگزیده پس از اختتامیه چنین جشنواره هایی، یکی از دغدغه های برگزاری در این سبک از برنامه ها است. رویکردی که در این جشنواره متفاوت خواهد بود و ما با وجود امکانات خوبی که در فرهنگسراها داریم، می‌توانیم این نوجوانان را حمایت کنیم تا بتوانند در عرصه‌های فعالیت خود، رشد کنند.
وی ادامه داد: تلاش جشنواره این است که شرایطی فراهم کنیم که نوجوانان مستعد پس از شناسایی، اتاق‌های اندیشه‌ورز تشکیل دهند و به جای اینکه ما بگوییم چه کنند، آنها از رویاها و خلاقیت خود، ایده‌های جدید رقم بزنند.
دبیر رسانه ای جشنواره «نوجوونیم» با تقدیر از شبکه امید در همراهی این جشنواره گفت: شبکه امید همواره در فعالیت‌های حوزه نوجوان، پیشگام بوده و در همین راستا تلاش می‌کنیم در مرحله نهایی، نوجوانان برگزیده را با حمایت شبکه امید، به آرای مردمی بگذاریم تا مردم هم در این انتخاب سهیم باشند.
شکیب‌راد در پایان گفت: ما در تمامی فرهنگسراها، میزبان نوجوانان هستیم اما خبر خوش این است که به زودی فرهنگسرای رازی به نوجوان تغییر نام خواهد داد و اینگونه به عنوان پایگاه رسمی در این حوزه فعالیت‌های بهتری خواهیم داشت.
گفتنی است؛ جشنواره «نوجوونیم» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با هدف شناخت ظرفیت‌های نوجوانان برگزیده و دارای استعدادهای ویژه، از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با 1837 تماس بگیرند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی nojavan.farhangsara.ir  در دسترس عموم است.

نظر شما