شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
امسال را بايد سال طلايي خيرين مدرسه‌ساز بناميم يعني سالي كه خيرين در اوج خود با برداشتن گام‌هاي بلند كارهاي بزرگي را در كشور رقم مي‌زنند.

به گزارش شهر،  دكتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش كه در همايش ستاد اجرايي دوازدهمين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز سراسر كشور سخن مي‌گفت با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هر وقت قرار است كار خوبي انجام شود، خداوند بهترين‌ها را براي انجام آن بر‌مي‌گزيند و تا زماني كه لياقت انجام آن را داشته باشند كار بر عهده آنان است و در غير اين صورت افراد ديگري جايگزين آنان مي‌شود.

وي ضمن اشاره به اين مطلب كه گل سر سبد كارهاي خداوند در عالم هستي، تربيت انسان است، گفت: خداوند مي‌فرمايد: همه خلقت را براي انسان و انسان را براي خودم خلق كردم تا خدايي شود، بنابراين رمز و راز هستي تربيت است و پيامبران نيز براي اين منظور فرستاده شدند كه انسان را تربيت كنند.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان ساخت: خداوند نعمت‌ها را به انسان‌ها عطا مي‌كند تا بيازمايد كه كداميك از ديگري بهتر است. پول دادن، نماز خواندن، عبادت و ... تمرين نياز دارد حتي انجام اعمال ناشايست نيز همين گونه است، انسان‌هايي مانند شما به جايي رسيده‌اند كه از پول دادن لذت مي‌برند و لذت واقعي نيز همين است.

حاجي بابايي گفت: تعريف امروز من از مدرسه‌سازي با ديروز تفاوت دارد، مدرسه‌اي كه امروز مي‌سازيم مدرسه‌اي است كه دانش‌آموزان مي‌توانند تمام زواياي روحي و رواني خود را در آن ارضا نموده و استعدادهاي خود را شكوفا سازند.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين مطلب كه برخي شناختي از آموزش و پرورش ندارند، ادعا مي‌كنند كه مدرسه‌سازي كافي است و به كارهاي ديگر بايد پرداخت گفت: بنده معتقدم از امروز تا زماني كه تاريخ وجود دارد بايد مدرسه بسازيم تا اين نياز مرتفع شود.

وي گفت: صحبت از مدرسه‌سازي است كاري كه مشابهي در قداست، اهميت و خدايي بودن براي آن پيدا نمي‌شود.

حاجي‌بابايي در ادامه با اشاره به مشكلات شهر تهران كه 22 هزار كلاس درس آن از ميان 33 هزار كلاس درس نياز به تخريب يا مقاوم‌سازي دارد يا با مشكلاتي نظير استيجاري بودن و حكم تخليه روبروست عنوان كرد: با وجود اين مسايل چه كسي مي‌تواند ادعا كند كه ديگر در زمينه مدرسه‌سازي مشكلي وجود ندارد.

وي خطاب به خيرين مدرسه‌ساز اظهار داشت: اگر قرار باشد روزي دانش‌آموزان را وارد مدارس استاندارد كنيم بايد به اندازه فضاي موجود امروز، فضا ايجاد نماييم.

وزير آموزش و پرورش سال 89 را سال نشاط و شادابي آموزش و پرورش خواند و گفت: امسال سالي است كه ملت بزرگ ايران توجه‌ ويژه‌اي به آموزش و پرورش و جايگاه آن دارد و هر كشوري آموزش و پرورش خود را شناخت، افتخار‌ آفريني‌اش در دنيا قطعي مي‌شود چرا كه پايه توسعه پايدار، امنيت و بزرگترين مولفه آن در كشور آموزش و پرورش است.

حاجي بابايي در ادامه يادآور شد: اگر بخواهيم محيط زيست مناسب، اقتصاد خوب، اشتغال و قهرماني ورزش در جهان را داشته باشيم و از سوي ديگر ميزان انحرافات و تعداد بيمارستان‌ها به حداقل برسد بايد به آموزش و پرورش توجه كنيم.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر بحث تبليغ در زمينه اقدامات خيرين مدرسه‌ساز كشور از طريق رسانه ملي و ساير رسانه‌ها افزود: تبليغ در اسلام جايگاه وسيعي دارد، امام (ره) نيز بر اين امر تاكيد داشتند، بنابراين بايد با برنامه‌ريزي دقيق و هماهنگي لازم با صدا و سيما جملات كوتاه و پر‌محتوايي تهيه و به تبليغ در اين زمينه پرداخت چنانچه ما در اين زمينه 3 درصد نيز هزينه كنيم و معتقديم اين كار 50 درصد به پول‌هاي ما اضافه خواهد كرد.

وي اذعان داشت: كار در سازمان نوسازي شكل بسيجي دارد و شب و روز نمي‌شناسد، سازمان نوسازي يك كار استثنايي دارد و خوشبختانه روز به روز اقتدار بيشتري مي‌يابد.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد مجدد بر برنامه‌ريزي دقيق و مدون در داخل و خارج كشور در زمينه مدرسه‌سازي افزود: زحمت امور بانوان خير كشور نيز در كنار برادران مشهود است و افتخاراتي كه در اين زمينه بدست مي‌آيد متعلق به همه است ان‌شاءا... با جمع‌بندي مشكلات در سطح استان‌ها و كار كارشناسي در اين زمينه اين مشكلات مرتفع خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش در پايان گفت: من قدرت اين را كه از شما تشكر كنم ندارم كه انساني را خداوند به جايي رسانده كه علاوه بر اينكه در وسط ميدان ايستاده و به كار خير مشغول است ديگران را به اين كار دعوت مي‌كند.

نظر شما