جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
مستند «دست‌هاي هگمتانه» در مرحله تدوين؛
«دست‌هاي هگمتانه» اين روزها مراحل پاياني تدوين را مي‌گذراند اما پس از اتمام آن در تابستان برنامه‌ريزي براي فيلم سينمايي تازه‌ام را آغاز مي‌كنم.

«محمدرضا اصلاني» كارگردان سينما با بيان اين مطلب به خبرنگار شهر گفت: فيلمبرداري مستند سينمايي «دست‌هاي هگمتانه» كه در اسفندماه آغاز شده بود، به پايان رسيد و اين روزها مشغول تدوين اين مستند سينمايي هستم.

اصلاني در خصوص اين مستند عنوان كرد: فيلمبرداري در شهرهاي همدان، ملاير و لالجين انجام شد كه 3 هزار سال فرهنگ و هنر استان همدان را به تصوير مي‌كشد و بر همين اساس عوامل تهيه اين فيلم به سراغ بزرگان عرصه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در شهرستان‌هاي مختلف استان رفته‌اند.

وي ادامه داد:به هر حال همدان جز شهرهاي مهم تاريخي است كه فكر مي‌كنم اين مستند شناخت كاملي از اين شهر را به مخاطب نشان مي‌دهد.

كارگردان فيلم «شطرنج‌ باد» در ادامه درباره حضورش در حيطه سينماي داستاني،بدون اشاره به عنوان‌‌ها و مضامين فيلم سينمايي تازه‌اش گفت:دو فيلمنامه مد نظر دارم كه بعد از پايان مراحل فني اين مستند،قصد دارم  برنامه‌‌ريزي براي يك فيلم سينمايي را انجام خواهم داد،اما جزئيات آن را بعد از اتمام اين مستند خبر مي‌دهم.

اصلاني در خصوص پروژه «مولوي» كه نيمه‌كاره رها شده بود نيز توضيح داد:متاسفانه پروژه «مولوي»نيمه كاره رها شد و مسئولان نسبت به اين پروژه بي اهيمت بودند و اين پروژه زمين گير شده است.

كارگردان فيلم تحسين شده «آتش سبز» در پايان گفت: پيش از اين كارگاهي آموزشي دركشور سوئد داشتم كه به دليل اقامتم در ايران، آموزش در آن كارگاه ناتمام ماند و هنوز اقدامي براي كارگاه آموزشي در ايران نكرده‌ام.

مستند «دست‌هاي هگمتانه» به سفارش سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌‌دستي و گردشگري همدان و به تهيه كنندگي «داوود سماواتي يار»ساخته شده است.

از ديگر عوامل فيلم مي‌ـوان به «پويان كاظمي» و «حسين عباس زاده» به عنوان مدير تصوير بردار وبرنامه ريز اشاره كرد.

نظر شما