شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹
نشريه سينمايي ونيتي با انتشار فهرستي،پردرآمدترين فعالان سينمايي هاليوود را معرفي كرد.

به گزارش «شهر» از تي آر اي،مجله سينمايي ونيتي فير در تازه‌ترين شماره خود فهرست 40 نفر از پردرآمدترين فعالان صنعت سينما در هاليوود را منتشر کرده که مايکل بي کارگردان و تهيه‌کننده مجموعه فيلم‌هاي «ترانسفورمرز» با 125ميليون دلار دستمزد در صدر اين فهرست قرار دارد.

استيون اسپيلبرگ تهيه‌کننده و کارگردان پرآوازه با 85 ميليون دلار در رده دوم اين فهرست است و رولند امريش تهيه‌کننده و کارگردان که امسال فيلم علمي تخيلي«2012»را روي پرده سينماها داشت با 70  ميليون دلار در رده سوم قرار دارد.

جيمز کامرون تهيه کننده و کارگردان فيلم «آواتار» نيز با 50 ميليون دلار چهارمين فردي است که در هاليوود بيشترين دستمزد را مي‌گيرد.

تاد فيليپس کارگردان فيلم بسيار موفق «هنگ آور» با 44 ميليون دلار رده پنجم اين فهرست قرار دارد و دانيل رادکليف بازيگر نقش اصلي مجموعه  فيلم‌هاي «هري پاتر» رده ششم را از آن خود کرده است.

او كه تنها بيست سال دارد  در سال 2009 چهل و يك ميليون دلار دستمزد دريافت کرد که 40 ميليون دلار آن مربوط به جديد ترين فيلم از مجموعه «هري پاتر» است.

 

بن استيلر بازيگر با 40 ميليون دلار، تام هنکس بازيگر با 36 ميليون دلار، جي. جي. آبرامز تهيه‌کننده و کارگردان با 36 ميليون دلار و جري بروکهايمر با 35.5 ميليون دلار نفرات پنجم تا دهم فهرست گرانترين چهره‌هاي هاليوود هستند.

 

نظر شما