جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
به مناسبت فررارسيدن سالروز شهادت استاد مرتضي مطهري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اقدام به برگزاري برنامه هاي متنوعي در مراکز خود کرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مراکز فرهنگي هنري منطقه 3،«حسن پرويزي» مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه 3 و رئيس فرهنگسراي ارسباران که دبيري برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري را به مناسبت سي و يکمين سالروز شهادت استاد آيت الله مرتضي مطهري و هفته معلم بر عهده دارد، فعاليت ها ي اين ايام را تشريح کرد.

وي گفت:يکي از مهم ترين مراکزي که در برپايي هفته معلم نقش محوري ايفا مي کند؛ خانه موزه شهيد مطهري است که از حدود 4 ماه پيش تحت نظارت مراکز فرهنگي هنري منطقه 3 قرار گرفت.
پرويزي همچنين به تشريح برنامه‌هاي خانه موزه استاد مطهري پرداخت و گفت:در مدت 4ماه که از نظارت منطقه3 بر فعاليت خانه موزه استاد مطهري مي‌گذرد،سعي کرديم اين مرکز را به يک پاتوق براي انديشمندان حکمت اسلامي تبديل کنيم که البته با استقبال بسيار خوبي هم روبه رو شد. در گذشته نيز اين موزه محل بازديد اقشار مختلف مردم به ويژه دانشمندان و دانشجويان بوده است که در جريان بازديد آثاري از شهيد مطهري را دريافت مي کردند. به طور ويژه اوج فعاليت خانه موزه شهيد مطهري در هفته معلم يعني از 8 تا 12 ارديبهشت ماه خواهد بود.
وي در اين باره افزود:نمايشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگي يکي از فعاليت‌هاي خانه موزه در اين هفته خواهد بود. در اين نمايشگاه که از 11 تا 15 ارديبهشت برگزار مي شود، آثار شهيد مطهري و هم چنين آثاري که درباره ايشان منتشر شده است با تخفيف 50 درصد در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد.براي گزينش اين آثار با کميته اي که زير نظر ستاد برپايي هفته، فعاليت مي کند و هم چنين انتشارات صدرا (ناشر آثار شهيد مطهري) مشورت داشتيم.
پرويزي يکي ديگر از فعاليت‌هاي خانه موزه شهيد مطهري را تور بازديد از مرکز عنوان کرد و گفت: از 8 تا 12 ارديبهشت مدارس و دانشگاه ها از خانه موزه بازديد خواهند داشت که اين بازديد به صورت رايگان خواهد بود. البته برخي از مدارس پيش از تاريخ مذکور نيز به بازديد اقدام کرده اند. در همين راستا چند هزار لوح فشرده از آثار شهيد مطهري تهيه شده تا به بازديد کنندگان ارائه شود.
يکي از طرح هاي جديد و نوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري به مناسبت هفته معلم، برپايي «سينما معلم» است که طي آن 10 فيلم با موضوع معلم در 7 فرهنگسرا از جمله فرهنسگراي ارسباران، ابن سينا، خانواده، بهمن، بهاران، انقلاب و مهر برگزار مي شود. به گفته پرويزي در اين طرح، سانس هاي صبح براي مقاطع دبستان، راهنمايي، متوسطه و سانس هاي بعداز ظهر ويژه عموم خواهد بود که در تمامي اين نشست هاي نمايش و نقد و بررسي منتقدان و هنرمندان حضور خواهند داشت.
دبير بزرگداشت هفته معلم، بازديد از محل شهادت استاد مطهري را نيز يکي ديگر از برنامه هاي خانه موزه دانست و اظهار کرد: در اين تور گروه هاي دانش آموزي به ميدان بهارستان، محل شهادت استاد مطهري برده مي شوند و ضمن ايراد سخنراني کوتاهي با اتفاقات روز شهادت ايشان يعني 12 ارديبهشت آشنا مي شوند.
رئيس مراکز فرهنگي هنري منطقه 3، در ادامه صحبت هاي خود به برگزاري نشست با حضور فرزندان شهيد مطهري نيز اشاره و تصريح کرد: اين نشست در محل خانه موزه شهيد مطهري و با حضور ائمه جماعات، اساتيد و طلاب فعال حوزه و تعدادي از معلمان نمونه آموزش و پرورش برگزار مي شود.
پرويز، استاد شهيد مطهري را يکي از الگوهاي بارز همت و کار مضاعف توصيف کرد و گفت: پس از گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامي، شناخت شخصيت هاي تاريخ ساز و تاثيرگذار در اين پيروزي از اهميت به سزايي برخوردار است. استاد شهيد مرتضي مطهري به عنوان يکي از انديشمندان اسلام و انقلاب صاحب يک ويژگي مهم ديگر نيز بودند که آن تعبير شعار سال؛ يعني همت و کار مضاعف است.
بر اساس اين گزارش و بنا به گفته هاي پرويزي ساير مراکز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز برنامه هاي متنوعي را به مناسبت هفته معلم تدارک ديده اند که در زير به برخي از آن ها اشاره مي شود.
تجليل از شان و مقام مربيان قرآن (12 ارديبهشت) فرهنگسراي قرآن، پاسداشت قلم در فرهنسگراي تهران، همايش تقدير از معلمان و اساتيد منطقه 19 و مسابقه مقاله نويسي در فرهنسگراي مهر، رونمايي از کتاب محمود حکيمي در فرهنگسراي خاتم، برنامه هاي "اخلاق مهرباني" و ""طلوع خورشيد" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 14، "شغل انبياء" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 10 از جمله برنامه هايي هستند که مراکز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت بزرگداشت سي و يکمين سالروز شهادت استاد آيت الله مرتضي مطهري و هفته معلم برگزار خواهند کرد.
هم چنين همايش بررسي آثار استاد مطهري، برگزاري جشن و تجليل از مربيان منطقه 11، مراسم بزرگداشت شهداي معلم منطقه "از خاک تا افلاک"،‌ مراسم گراميداشت هفته معلم در سطح مدارس، مسابقه وبلاگ نويسي "دل نوشته اي براي معلم"، ثبت نام افتخاري از معلمان منطقه 11 در سطح کتابخانه ها، تجليل از معلمان نويسنده "فرهنگ و هنر در عالم تعليم"،‌ مسابقه کتابخواني و ... برنامه هايي هستند که در اين هفته از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 11 اجرا مي شوند.
مديريت فرهنگي هنري منطقه 12 نيز برنامه هاي مختلفي را براي اين هفته در نظر گرفته است که از اين ميان مي توان به ديدار با اهالي فرهنگ و ادب، جشن بزرگداشت "باغبان باغچه ها"، ساخت کارت تبريک توسط دانش آموزان براي بهترين معلم و ... اشاره کرد. از سوي ديگر "مشق نظم"،‌ "گلخند نظم و ترتيب"، "همگام با نظم، همراه با نظم" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 6،‌ تجليل از معلمان نمونه منطقه 16 و تهيه و توزيع "نامه هفته"‌ از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 16 و مسابقه هنري "رهروان انبياء"‌، مسابقه پيام کوتاه تبريک روز معلم، مسابقه مقاله نويسي، مسابقه نقاشي، تجليل از خيرين مدرسه ساز و ... از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 20 برنامه هاي ديگر اين سازمان از 8 تا 12 ارديبهشت ماه خواهند بود.

نظر شما