سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهري صورت مي‌گيرد؛
نمايشگاه عرضه كتاب و محصولات فرهنگي، برپايي سينمامعلم در 7 فرهنگسرا، بازديد از محل شهادت استاد مطهري، تجليل از مربيان قرآن، رونمايي از كتاب استاد محمود حكيمي و جشن بزرگداشت باغبان باغچه‌ها از جمله برنامه‌هاي متنوعي است كه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت هفته معلم براي شهروندان تهراني تدارك ديده است.

به گزارش شهر به نقل از عمومي اين سازمان،دبير برنامه‌هاي اين سازمان به مناسبت سي و يکمين سالروز شهادت استاد آيت الله مرتضي مطهري و هفته معلم، با اعلام اين مطلب گفت: يکي از مهم ترين مراکزي که در برپايي هفته معلم نقش محوري ايفا مي کند؛ خانه موزه شهيد مطهري است که از حدود 4 ماه پيش تحت نظارت مراکز فرهنگي هنري منطقه 3 قرار گرفت.
حسن پرويزي به تشريح برنامه‌هاي خانه موزه استاد مطهري پرداخت و گفت: با تلاشهاي به عمل آمده، اين مرکز به محل تجمع و هم انديشي انديشمندان حکمت اسلامي تبديل شده است.
وي خاطر نشان کرد: در گذشته نيز اين خانه موزه مورد بازديد اقشار مختلف مردم به ويژه دانشجويان قرار گرفته که در جريان بازديد، تعدادي از آثاراستاد شهيد مطهري، به آنان عرضه مي شده است.
مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه 3 و رئيس فرهنگسراي ارسباران افزود: نمايشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگي يکي از فعاليت‌هاي خانه موزه در اين هفته خواهد بود. در اين نمايشگاه که از 11 تا 15 ارديبهشت برگزار مي شود، آثار شهيد مطهري و همچنين آثاري که درباره ايشان منتشر شده، با تخفيف 50 درصد در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد.
پرويزي از اجراي «سينما معلم» در اين هفته خبر داد و اظهار داشت: يکي از طرح هاي جديد سازمان فرهنگي هنري شهرداري به مناسبت هفته معلم، برپايي «سينما معلم» است که طي آن 10 فيلم با موضوع معلم در 7 فرهنگسراي ارسباران، ابن سينا، گلستان، بهمن، بهاران، انقلاب و مهر، اکران و نقد و بررسي مي شود.
به گفته پرويزي در اين طرح، سانس هاي صبح براي مقاطع دبستان، راهنمايي، متوسطه و سانس هاي بعداز ظهر ويژه عموم خواهد بود که هنرمندان و منتقدين سينمايي هم در آن حضور خواهند داشت.
دبير بزرگداشت هفته معلم، بازديد از محل شهادت استاد مطهري را نيز يکي ديگر از برنامه هاي خانه موزه دانست و اظهار کرد: در اين بازديد، گروه هاي دانش آموزي به ميدان بهارستان، محل شهادت استاد مطهري برده مي شوند و ضمن ايراد سخنراني کوتاه، با اتفاقات روز شهادت ايشان يعني 12 ارديبهشت آشنا مي شوند.
رئيس مراکز فرهنگي هنري منطقه 3، در ادامه صحبت هاي خود به برگزاري نشست با حضور فرزندان شهيد مطهري نيز اشاره و تصريح کرد: اين نشست در محل خانه موزه شهيد مطهري و با حضور ائمه جماعات، اساتيد و طلاب فعال حوزه و تعدادي از معلمان نمونه آموزش و پرورش برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش و بنا به گفته هاي پرويزي، ساير مراکز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز برنامه هاي متنوعي را به مناسبت هفته معلم تدارک ديده اند.
تجليل از شان و مقام مربيان قرآن (فرهنگسراي قرآن)، پاسداشت قلم (فرهنگسراي تهران)، همايش تقدير از معلمان و اساتيد منطقه 19 و مسابقه مقاله نويسي در فرهنگسراي مهر، رونمايي از کتاب محمود حکيمي در فرهنگسراي خاتم، برنامه هاي "اخلاق مهرباني" و ""طلوع خورشيد" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 14، "شغل انبياء" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 10 از جمله اين برنامه هاست.
هم چنين همايش بررسي آثار استاد مطهري، برگزاري جشن و تجليل از مربيان منطقه 11، مراسم بزرگداشت شهداي معلم منطقه "از خاک تا افلاک"،‌ مراسم گراميداشت هفته معلم در سطح مدارس، مسابقه وبلاگ نويسي "دل نوشته اي براي معلم"، ثبت نام افتخاري از معلمان منطقه 11 در سطح کتابخانه ها، تجليل از معلمان نويسنده "فرهنگ و هنر در عالم تعليم"، و مسابقه کتابخواني، برنامه هايي هستند که در اين هفته از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 11 اجرا مي شوند.
مديريت فرهنگي هنري منطقه 12 نيز برنامه هاي مختلفي را براي اين هفته در نظر گرفته که از اين ميان مي توان به ديدار با اهالي فرهنگ و ادب، جشن بزرگداشت "باغبان باغچه ها"، ساخت کارت تبريک توسط دانش آموزان براي بهترين معلم و ... اشاره کرد. از سوي ديگر "مشق نظم"،‌ "گلخند نظم و ترتيب"، "همگام با نظم، همراه با نظم" از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 6،‌ تجليل از معلمان نمونه منطقه 16 و تهيه و توزيع "نامه هفته"‌ از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 16 و مسابقه هنري "رهروان انبياء"‌، مسابقه پيام کوتاه تبريک روز معلم، مسابقه مقاله نويسي، مسابقه نقاشي، تجليل از خيرين مدرسه ساز از سوي مديريت فرهنگي هنري منطقه 20 برنامه هاي ديگر اين سازمان در اين هفته خواهند بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
عیوضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
مطالب جامع ومفید
نظر شما