جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۲۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
در گلوگاه‌هاي قاچاق چوب به ويژه در نوار مرزي با استان گيلان پاسگاه‌هاي حفاظتي احداث مي‌شود.

 نايبعلي رحيمي مدير كل منابع طبيعي اردبيل در گفتگو با خبرنگار محيط زيست خبرگزاري شهر گفت: راه‌اندازي و تجهيز يگان حفاظت منابع طبيعي استان اردبيل از سال گذشته آغاز شده و امسال نيز در صدد راه‌اندازي پاسگاه‌هاي ويژه حفاظت از منابع طبيعي در شهرهاي باقيمانده هستيم.

 

او افزود: در اين ارتباط 46 نفر نيروي كارورز از سازمان نظام مهندسي و منابع طبيعي با هدف حفاظت از منابع طبيعي و صيانت از مواهب الهي به كارگيري شده‌اند.

 

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل توسعه و ترويج فرهنگ منابع طبيعي و اجراي طرح جذب همياران طبيعت را جزو برنامه‌هاي اولويت‌دار عنوان كرد و راه‌اندازي كميسيون تحول اداري اجراي نظام بهبود مديريت و نيز راه‌اندازي وب‌سايت اطلاع رساني اداره كل را از برنامه‌هاي اجرايي منابع طبيعي عنوان كرد.

وي از تهيه سند توسعه بخش منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل در افق 1404 خبر داد و افزود: در كنار اين برنامه سعي كرده‌ايم برنامه مدون توسعه پنجم منابع طبيعي و آبخيزداري استان را نيز تهيه و تدوين كنيم.

رحيمي از مبادله موافقت‌نامه مستقل براي ترويج فرهنگ منابع طبيعي و آموزش بهره‌برداران خبر داد: برنامه‌‌ريزي ما براي اجراي عمليات احيا و اصلاح مراتع به صورت الگويي خواهد بود.

اواحداث دو دستگاه ساختمان مركز كنترل حريق در شهرستان نمين و خلخال و تجهيز آنها به خودروهاي آتش‌نشاني و همچنين آغاز احداث پاسگاه حفاظتي در بخش جعفرآباد را از جمله برنامه‌هاي اين اداره كل در سال جاري عنوان كرد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل به رشد 54 درصدي اعتبارات عمراني و تملك دارايي اداره كل منابع طبيعي اشاره كرد: در سال گذشته موفق شديم از محل اعتبارات تملك دارايي بالغ بر 24 هزار و 219 ميليون ريال اعتبار جذب كنيم.

وي ساماندهي نهالستان لابرو، اخذ اعتبار براي پاكسازي جنگل فندقلو، توليد برنامه‌هاي راديويي با نام آنام طبيعت و اعزام نيروهاي حفاظتي براي آموزش ويژه يگان حفاظت براي اين نيروها را از ديگر برنامه هاي انجام شده اين اداره كل برشمرد.

 

نظر شما