شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
رييس سازمان نوسازي مدارس كشور خبر داد:
رييس سازمان نوسازي مدارس كشور گفت: 13 ميليون و 200 هزار متر مكعب فضاي آموزشي در پنج سال اخير در كشور ساخته شده است كه 21 درصد آن به همت خيرين مدرسه ساز بوده است.

به گزارش "شهر"، دكتر مرتضي رييسي معاون وزير آموزش و پرورش در دورازدهمين همايش خيرين مدرسه‌ساز كه در اردوگاه ياوران حضرت مهدي (عج) قم برگزار شد، گفت: خيرين مدرسه ساز در راه اعتلاي تربيت و ايجاد امكانات آموزشي سرمايه خود را صرف مي‌كنند كه اين افتخار بزرگي است كه نصيب هر فردي نمي‌شود.

وي با بيان اينكه مدرسه سازي ادامه خط ايثارگري است، اظهار داشت: اين را ه در ادامه مسير انقلاب اسلامي و همچنين جنگ تحميلي است كه خانواده ها فرزندانشان را در پاسداري از كشور تقديم جامعه كردند.

رييسي ادامه داد: در همه كشورها به خصوص كشورهاي اسلامي موسسات نيكوكاري وجود دارد، اما مدرسه سازي توسط خيرين در جهان تنها مخصوص ايران است.

به گفته معاون وزير آموزش و پرورش، اگر بخواهيم يكي از ظرفيت هاي بزرگ كشور را به دنيا و كشورهاي اسلامي معرفي كنيم جامعه خيرين مدرسه ساز يكي از اين موارد است كه الگوي ايثار و فداكاري اند و در خدمت تعليم و تربيت كشور است.

وي اظهار كرد: در اوايل انقلاب با مشكلات فراواني در زمينه تجهيزات آموزشي مواجه بوديم، در شهرهاي بزرگ و كلان شهرها داراي مدارس سه شيفته بوديم كه به بركت حضور مردم و خيرين و مشاركت دولت امروز ديگر مدارس سه شيفته نداريم.

رييس سازمان نوسازي مدارس كشور خاطر نشان كرد: با ادامه مشاركت خيرين و حمايت دولت به سمتي مي رويم كه در چند سال ديگر مدارس تك شيفته خواهند شد.

 

وي با بيان در حال حاضر كل فضاي آموزشي در كشور 50 ميليون متر مكعب است، افزود: از اين مقدار 85 درصد و به ميزان 42 ميليون متر مكعب پس از انقلاب اسلامي ساخته شد كه 10 ميليون متر مكعب آن اختصاص به خيرين دارد كه 78 هزار كلاس است.

معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه در طي 5 سال گذشته نهضتي در زمينه مدرسه سازي در كشور رخ داده است، افزود: 13 ميليون و 200 هزار متر مكعب فضاي آموزشي در 5 سال اخير ساخته شده است كه 21 در صد آن به همت خيرين مدرسه ساز بوده است.

به گفته رييس سازمان نوسازي مدارس كشور، در حال حاضر 1500 پروژه توسط خيرين در قالب شش هزار كلاس درس با زير بناي يك ميليون متر مكعب در حال احداث است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 25 درصد مدارس دو شيفته مي باشند، گفت: بر اساس استانداردهاي بين اللملي آموزشي سرانه فضاي آموزشي به ازاي هر دانش‌آموز بايد افزايش يابد.

رييسي در خاتمه تاكيد كرد:براي آنكه بتوانيم در چشم انداز 1404 به قطب اول منطقه تبديل شويم، نيازمند آنيم كه بحث آموزش توجه بيشتري داشته باشيم.

نظر شما