سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۸۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
بازنويسي نهايي فيلمنامه سينمايي «سيب و سلما» به کارگرداني حبيب‌الله بهمني اوايل هفته آينده با کمتر از 20 درصد تغيير آماده مي‌شود.

به گزارش شهر، تهيه‌کننده فيلم سينمايي «سيب و سلما» در گفتگو با پايگاه خبري حوزه هنري گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره براي انتخاب مدير توليد پروژه هستيم که به احتمال زياد تا چند روز آينده نهايي خواهد شد.


مهدي عظيمي افزود: با قطعي شدن حضور بهمني به عنوان کارگردان، پيش‌توليد اوليه «سيب و سلما» آغاز شده اما به احتمال زياد با نهايي شدن بازنويسي فيلمنامه، اوايل هفته آينده وارد پيش‌توليد اصلي کار مي‌شويم.


وي درباره ميزان تغييرات فيلمنامه «سيب و سلما» در مرحله بازنويسي توضيح داد: يک قاعده‌اي به درست يا غلط در سينماي ايران باب شده که احساس مي‌شود هر فيلمنامه در مرحله توليد، اصلاحاتي لازم دارد؛ فيلمنامه «سيب و سلما» نيز از اين قاعده مستثني نيست، ولي مطمئنا تغييرات کمتر از 20 درصد خواهد بود.


عظيمي در پايان خاطرنشان کرد: با اتمام بازنويسي فيلمنامه از اوايل هفته آينده، مراحل عملي کار آغاز مي‌شود، ولي تلاش ما اين است که به آرامي و دقت پيش برويم و دچار شتابزدگي نشويم.


فيلم سينمايي «سيب و سلما» موضوعي ديني و اجتماعي دارد و داستان طلبه‌اي را روايت مي‌کند که سيبي را خورده و به دنبال صاحب آن است تا حلاليت بطلبد ... سازمان توسعه سينمايي سوره به عنوان سرمايه‌گذار به ساخت اين پروژه کمک مي‌کند.


بهمني تاکنون فيلم‌هاي «لوح فشرده»، «شب کايت‌ها»، «زنداني 707»، «تارهاي نامرئي»، «مرواريد سياه» و «راننده سفير» را در پرونده کاري خود ثبت کرده است.



هنرمندان تجسمي گيلان ميهمان کارگاه سيدحسن حسيني

مدير کارگاه «سيد حسن حسيني» گفت: گروهي 10 نفره از هنرمندان استان گيلان در رشته‌هاي مختلف تجسمي روزهاي اول و دوم تيرماه در يک کارگاه هنري شرکت مي‌کنند.

     

رضا قزويني مدير کارگاه «سيد حسن حسيني» با اعلام اين خبر گفت: اين گروه 10 نفره دانشجويان و اساتيد رشته هاي مختلف هنري هستند که قرار است 1 و 2 تيرماه در کارگاه «سيد حسن حسيني» حوزه هنري، ورک شاپ برگزار کنند.


وي با اشاره به فعاليت هاي اين کارگاه اظهار کرد: کارگاه «سيد حسن حسيني» در رشته هاي گرافيک رايانه اي، خوشنويسي، تذهيب، نگارگري، آبرنگ، رنگ روغن فعاليت مي کند و هنرمندان زيادي در آن مشفول به خلق آثار هنري هستند.


قزويني افزود: برخي از هنرمندان به طور دائم در کارگاه فعاليت مي کنند و برخي نيز مقطعي مشغول اند. مثلا هنرمنداني چون آقاي رحيمي، سرحدي، قديريان و خانم ها عزيزمحمدي، رجبعلي و عالي خاني هنرمنداني هستند که تقريبا به شکل دائم در کارگاه حضور دارند.


به گفته اين هنرمند گرافيست کارگاه «سيد حسن حسيني» از سال گذشته با هدف خلق آثار هنري در زمينه هنر اسلامي و انقلابي آغاز به کار کرده و در اين مدت هنرمندان در فضايي باز و در معرض ديد علاقه مندان به فعاليت مشغولند.


مدير کارگاه «سيد حسين حسيني» ادامه داد: هنرمنداني که علاقه دارند در اين کارگاه حضور داشته باشند نمونه آثار خود را به مديريت مرکز تجسمي حوزه هنري ارائه مي کنند و در صورت تاييد مي توانند از فضاي کارگاه استفاده کنند.


کارگاه «سيد حسن حسيني» هر روز از صبح تا بعد از ظهر در طبقه دوم ساختمان رياست حوزه هنري به روي هنرمندان باز است و علاقه مندان مي توانند در آن شاهد خلق آثار هنري از ابتدا تا پايان کار باشند.


«فرمانده من» به چاپ چهل و دوم رسيد

چاپ چهل و دوم كتاب «فرمانده من» توليد دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شد.

         

«فرمانده من» شامل داستان‌هايي از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که به قلم نويسندگاني چون رحيم مخدومي، ‌احمد كاوري، داود اميريان،‌ علي‌اكبر خاوري‌نژاد،‌ حسن گلچين، ‌هادي جمشيديان و عباس پاسيار نوشته شده است.


«من روز عاشورا برمي‌گردم»،‌ «شب هور»، «‌رمز يا زهرا (س)»، «‌فسيتوال انفجار و گلوله»، «‌مثل گل سرخ»،‌ «عقد آسماني» و «مسيح كردستان» عنوان قصه‌هاي اين مجموعه است.


اين مجموعه نخستين بار سال 1369 به چاپ رسيده بود و هم اکنون نيز چاپ 42 آن از سوي انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است.


چاپ چهل و دوم کتاب «فرمانده من» در 102 صفحه، قطع پالتويي و شمارگان 2500 نسخه با قيمت 1500 تومان منتشر شد.


 


«شب خاطره» حوزه هنري ميزبان خاطرات جنگ مي‌شود

صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» عصر روز پنجشنبه سوم تيرماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.


صد و نود و چهارمين مراسم «شب خاطره» پنجشنبه سوم تيرماه ساعت 18 در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.


در اين برنامه با حضور چهره‌هاي فعال و برجسته انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و همچنين رزمندگان، ميهمانان خاطرات خود را از روزهاي جنگ تحميلي بيان مي‌کنند.


برنامه «شب خاطره» در تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه برگزار مي‌شود.




دومين فصل تئاتر حوزه هنري استان اردبيل آغاز شد

حوزه هنري استان اردبيل با هدف اجراي مستمر در شهر و کاستن فاصله بين تماشاگر و هنرمندان تئاتر دومين فصل تئاتر خود را آغاز کرد.

     

به گفته رحمان مجرد مدير روابط عمومي حوزه هنري استان اردبيل عصر روزهاي پنجشنبه و جمعه ساعت 18 نمايش‌هاي آئيني سنتي در محوطه حوزه هنري اين استان برگزار مي‌شود.


وي اظهار کرد: اجراي نمايش‌هاي آئيني سنتي تا فصل زمستان ادامه خواهد داشت و اين اجراها را علاوه بر اردبيل به ساير نقاط استان نيز خواهيم برد.



جوانبخت:

بازار نشر بايد نياز همه اقشار مردم را فراهم کند

يک نويسنده گفت: مخاطبان بازار نشر همه اقشار مردم هستند كه هر کدام نيازهاي خاص خود را دارند و بايد بتوانند در اين چرخه آثار مورد نياز خود را بيابند و براي هر قشر از مخاطبان آثار مورد نياز آنها توليد شود.

     

محمود جوانبخت با بيان اينکه بازار نشر هم چون ساير بازارها نياز به کالاهاي متفاوت و متنوع دارد، گفت: بازار نشر هم بايد کالاهاي متنوع را در دل خود داشته باشد و بتوند در همه زمينه‌ها آثاري را توليد کند.


وي افزود: مخاطبان بازار نشر همه اقشار مردم هستند و هر کدام نيازهاي خاص خود را دارند که به طور حتم بايد بتوانند در اين چرخه آثار مورد نياز خود را بيابند. يعني بايد براي هر قشر از مخاطبان آثار مورد نيازشان توليد شود.


اين نويسنده با اشاره به اينکه اقشار مختلف نيازهاي متفاوت دارند، ادامه داد: به طور مثال هر کسي هنگامي که وارد يک سوپرمارکت مي‌شود مي‌خواهد کالاهاي مورد نياز خود را بيابد، اين مسئله درباره همه امور حاکم است و در هر بازاري هر کالاي خاص مشتري خود را دارد.


جوانبخت در پايان گفت: در حال حاضر تعامل خوبي بين ناشران و نويسندگان برقرار شده و از اين رو با درک نياز همه مخاطبان شاهد شرايط خوبي در عرصه نشر و توليد کتاب هستيم.


نظر شما