شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۸۳۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
نشست خبري «دانشنامه هنرهاي سنتي ايران» فردا دوشنبه 31 خرداد در فرهنگستان هنر برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، اين نشست خبري روز دوشنبه 31 خرداد، ساعت 10 صبح در محل فرهنگستان هنر با حضور عكاسان و خبرنگاران رسانه‌ها برگزار مي‌شود.

 

فرهنگستان هنر در خيابان وليعصر، تقاطع طالقاني، شماره 1552 واقع است. اين نشست خبري در طبقه‌ سوم فرهنگستان هنر ، در سالن همايش‌ها برگزار خواهد شد.

 

شناسايي و مرمت عكس‌هاي دوره قاجار در فرهنگستان هنر

نخستين روز از كارگاه «شناسايي، مرمت و ترميم عكس‌هاي دوره قاجار» با حضور هرمان آي. سي. مائس در فرهنگستان هنر سپري شد.

 

در دومين روز اين كارگاه، به «نگهداري مواد عكاسي» پرداخته خواهد شد. برنامه صبح به «مواد چند گانه/ لايه‌هاي گوناگون» اختصاص دارد. در اين كارگاه شرايط محيطي؛ دما و رطوبت، كنترل محيط، پايداري مواد عكاسي، پايداري مواد پايه، پايداري مواد نگهدارنده تصوير و بازتوليد، كپي‌برداري و ديجيتالي كردن، آموزش داده مي‌شود.

 

«مواد مورد استفاده در بسته‌بندي و پوشش‌ها» موضوعي است كه عصر دومين روز به آن پرداخته مي‌شود كه شامل مواد اوليه و ثانويه، استانداردها (آزمايش فعاليت عكاسي) و كاغذ در مقايسه با پلاستيك است.

 

آخرين روز اين كارگاه نيز به «روش‌هاي حفظ و نگهداري» اختصاص دارد. در برنامه صبح به «روش‌هاي حفظ و نگهداري» اختصاص دارد. در برنامه صبح به «روش‌هاي ارائه نمايش عكس‌ها» مي‌پردازد كه شامل شرايط محيطي و دوره برگزاري نمايشگاه و روش‌هاي قاب كردن و ارائه عكس‌ها است. در پايان نيز به «مراقبت‌ها و رسيدگي‌هاي پايه» كه شامل پاك‌سازي، پايداري، تكنيك‌هاي مرمت عكس و نگاتيو پرداخته مي‌شود.

 

كارگاه شناسايي، مرمت و ترميم عكس‌هاي دوره قاجار از 29 تا 31 خرداد، ساعت 9 تا 18 در ساختمان مركزي فرهنگستان هنر واقع در خيابان وليعصر، تقاطع طالقاني، شماره 1552 برگزار خواهد شد.

نظر شما