چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۶
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 14 از برگزاري جشنواره «سايه مهر» به عنوان يكي از برنامه‌هاي شاخص اين منطقه همزمان با هفته خانواده (4 تا 11 آذرماه) در سطح شهر تهران خبر داد.

«كاووس صفايي ناييني» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: خانواده به عنوان كوچكترين نهاد اجتماعي بيشترين تاثير را در جامعه شهري دارد و توجه ويژه به اعضاي خانواده و نحوه تعامل و ارتباط موثر آنان با يكديگر مي‌تواند بهترين عامل تحكيم بنيان خانواده و پيشرفت و توسعه زندگي اجتماعي باشد.


وي افزود: در اين بين رابطه بين فرزندان در نظام خانواده تاثير بسياري در پايداري و انسجام خانواده داشته و هرگونه اختلالي در اين تعامل قادر است يك خانواده متعادل و موفق را به سمت فنا و از هم گسيختگي سوق دهد، به همين منظور فرهنگسراي اخلاق در نظر دارد براي الگوسازي روابط اخلاقي بين خواهران و برادران مبتني بر ايثار و از خودگذشتگي و حفظ مسووليت‌ پذيري متقابل جشنواره سايه مهر را در سطح شهر تهران برگزار كند.


رييس فرهنگسراي اخلاق، تقويت رابطه عاطفي و اخلاقي بين فرزندان و معرفي خانواده‌هاي موفق و متعادل در سايه تعامل و ايثار را از اهداف ديگر اين جشنواره عنوان كرد و اظهار داشت: در اين جشنواره خواهران و برادراني كه به دلايل مختلف مشكلاتي را در زندگي تجربه كرده‌اند و با تلاش و همكاري و ايثار ساير اعضا به مدارج مختلف رسيده‌اند و در حال حاضر داراي زندگي موفق و متعادلي هستند مي‌توانند خاطرات خود را با توجه به شاخص‌هاي ارزيابي از طريق فراخوان عمومي در رسانه‌ها به دبيرخانه ارسال كنند.

در پايان جشنواره طي مراسمي از اين افراد موفق تقدي به عمل مي‌آيد.


صفايي ناييني ادامه داد: همچنين سفارش تاليف و انتشار رمان به منظور الگوسازي روابط مناسب بين خواهران و برادران به يكي از نويسندگان برتر حوزه داستان‌نويسي و رونمايي آن در مراسم اختتاميه از مراحل ديگر اين جشنواره محسوب مي‌شود.


به گفته وي، از خاطرات افراد شركت‌كننده نيز بر اساس شاخص‌هاي در نظر گرفته شده كتابي با عنوان «سايه مهر» چاپ و منتشر مي‌شود.


رييس فرهنگسراي اخلاق تصريح كرد: تعامل و مشاركت بين اعضا خانواده، ايثار و ازخودگذشتگي بين اعضا، يار و غمخوار يكديگر بودن، كمك مالي و رفع مشكلات اقتصادي افراد خانواده، ايفاي نقش مادري توسط خواهر و نقش پدري توسط برادر، صله ارحام، اهداي عضو به اعضاي ديگر، ايجاد انگيزه و مبارزه با مشكلات براي ادامه زندگي توسط خواهر براي برادر و بالعكس از شاخص‌هاي اصلي ارزيابي در اين جشنواره است.


صفايي ناييني در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي تابستاني فرهنگسراي اخلاق در فصل تابستان گفت: «سفره آبي» به منظور آشنايي شهروندان با غذاهاي خانگي، «نسيم لبخند» شامل ايستگاه‌هاي شادي و اجراي نمايش، «حكايت‌هاي آسماني» شامل آموزه‌هاي ديني، «با ملكوتيان» همراه با ويژه‌برنامه‌هايي به مناسبت روز جهاني مساجد، «خنكاي تابستان» ويژه تورهاي خانوادگي و «آلاچيق تابستاني» شامل ايستگاه‌هاي كاريكاتور، شعر،‌ قصه و بازي‌هاي كودكانه از جمله برنامه‌هاي اين فصل است.


مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 14 افزود: «يك قصه، يك فكر» (توليد فلش‌كارت پيام‌هاي شهروندي با موضوع قانونگرايي در آپارتمان‌ها و مجتمع‌هاي مسكوني)، «خانه‌هاي ايراني»‌ (برگزاري نشست‌هاي صميمي ويژه خانواده‌ها)، «همايش مديران مجتمع‌هاي مسكوني منطقه 14)، «پا به پاي دوست» (گردشگري و مسابقات ديني و ورزشي)، «شميم صداقت» براي كسبه محلات و «بوستان صداقت» (به منظور ترويج فرهنگ صداقت، راستي و امانتداري در قالب هنرهاي نمايشي در سطح بوستان‌هاي منطقه) از ديگر برنامه‌هايي است كه در فصل تابستان براي شهروندان منطقه اجرا مي‌شود.


به گفته وي، «روزه‌داران كوچك»، «قرمز نارنجي زرد»، «نيم‌رخ»، «عيار صداقت»، «زير سايه بزرگترها»، «يك سبد تابستانه»، «رهروان اخلاق»، «سفره بركت»، «از نگاه دوربين»، «پرواز بر بال سادگي»، «حريم عفاف»، «يك سبد اخلاق» و «زنگ تابستانه» از برنامه‌هاي ديگر اين مركز به شمار مي‌رود.


صفايي ناييني در پايان با اشاره به مراكز فرهنگي هنري منطقه 14 گفت: فرهنگسراي اخلاق داراي خانه‌هاي فرهنگ فرشته آزادي، ابوذر، اندرزگو و خانه كودك زيتون و كتابخانه‌هاي ابن‌سينا و ابيانه است و مسووليت حفظ فرهنگ ايراني - اسلامي با تاكيد ويژه بر موضوع اخلاق را بر عهده دارد.


همچنين نگارخانه كلك خيال و مركز مشاوره همراز از زيرمجموعه‌هاي اين فرهنگسرا است.

نظر شما