شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۹۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
با عنوان «جست‌وجوي معنا»/
دفتر اول از كتاب «جست‌وجوي معنا» كه مجموعه‌اي از مقالات حسين ياوري پيرامون هنرهاي سنتي ايران است، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اين كتاب مشتمل بر 38 مقاله از حسين ياوري، پژوهشگر و نويسنده نام‌آشناي هنرهاي سنتي است. اين مقالات طي دهه‌هاي 70 و 80 هجري شمسي در كنفرانس‌هاي و نشست‌هاي بين‌المللي و داخلي ايراد شده شده و يا در نشريات معتبر به‌چاپ رسيده است.

 

اين مجموعه معرف نقطه‌نظرها و ديدگاه‌هاي نويسنده در زمينه مباحث فرهنگي، هنري، اقتصادي، اجتماعي، بازرگاني، مديريتي و نقد و بررسي كتاب‌هاي منتشر شده درباره هنرهاي سنتي و صنايع دستي ايران و جهان است.

 

اين كتاب دفتر اول از مجموعه مقالات دكتر حسين ياوري و هفتمين كتابي است كه از اين نويسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است و در آن مقالاتي درباره امكانات بالقوه صنايع دستي استان‌ها، نقد كتاب، فرش، اصول مباني و مبادي، امكانات بالقوه صنايع دستي و ابعاد فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و هنري آن و ساير هنرهاي صناعي آمده است.

 

بخشي از مقالات كتاب در زمينه نساجي و رو دوزي‌ها است كه در همايش سالانه «زنان سرزمين من» ارائه شده و بخشي نيز درباره آداب معنوي است كه با عنوان ساير در اين كتاب گنجانده شده است.

 

كتاب «جست‌وجوي معنا» تاليف حسين ياوري در 420 صفحه در شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر و با قيمت 7200 تومان عرضه شده است.

نظر شما